Tinédzserrel utaznál? 4 helyszín, amit garantáltan élvezni fog

4 hely, ami biztosan lenyűgözi a gyereket, és csak fotózni veszi elő a mobilját.

kamasz tinédzser
Fotó: Shutterstock

Tinédzserrel az utazás igazi kihívás, hiszen a kitűzött célállomásnak különlegesnek, érdekesnek és persze felkapottnak is kell lennie, számukra ugyanis a TikTok- és Instagram-posztok is legalább annyira fontosak, mint a helyi ételek és látványosságok. Most olyan helyeket mutatunk a világban, ami garantáltan elnyeri a „házi kritikusunk” tetszését.

Disneyland helyett Tallinn cukorka házai

Tallinn a gótikus tornyok, a kőkerítések, bástyák városa

Egy tinédzserre jellemző, hogy bármennyire is felnőttes, igazi gyerekként képes rajongani a mesevilágáért. Mielőtt leszerveznénk egy méregdrága utat a túlzsúfolt és kissé műanyag párizsi Disneylandbe, vegyük inkább az irányt Észtország felé! Észtország tele van 15. századi kastélyokkal, fenséges tornyokkal, és a 13. századi arculatát sokban megőrző Tallinn igazán varázslatos hangulatot áraszt a macskaköves utcáival, középkori templomaival és csodás belvárosával. Fogyasszunk el egy kávét a város egyik bohém kávézójában, járjuk be a Maarjamäe kastélyparkban található Filmmúzeumot, végül vásároljunk kedvünkre a Balti Jaam piacon. A piacozás, shoppingolás minden gyereknél nyerő program!

Itt szálljunk meg: A Von Stackelberg Hotel Tallinn igazán elbűvölő a 19. századi eleganciájával és a gourmet minőségű konyhájával.

Párizs helyett Prága

Fotó: Shutterstock

Prága óvárosa egyben nyüzsgő belváros is

Párizs inkább a szerelmesek ideális úti célja, egy tinédzser számára ez a feeling közhelyesnek tűnhet, nem úgy, mint a színes, kulturált és lenyűgöző Prága. A városban az első számú cél a Hradzsin, a királyi vár, innen aztán lesétálhatunk a John Lennon falhoz, ahol hozzájárulhatunk egy állandóan változó emlékmű „éppen most” állapotához. Már eddig is rengeteg TikTok- és Instagyanús kép készülhetett, de a 14. századi Károly-hídon átsétálva még több látványos poszt születhet.

Itt szálljunk meg: A Friday Hotel egy elbűvölő funky butikhotel, Prága óvárosában.

Broadway helyett West End

Rengeteg műsor közül válogathatunk a West Enden

Színházrajongó családtagokkal óriási a kísértés, hogy a Broadwayt legalább egyszer kipipáljuk a bakancslistán, de egy tinédzsert leginkább érdeklő darabok a londoni West End repertoárjában is megtalálhatóak. Ilyen például a Nyomorultak, Az operaház fantomja, a Macskák, a Mamma Mia! és Az oroszlánkirály – ráadásul jóval a Broadway jegyárai alatti áron. Bár egy tizenéves gyerek leginkább a hollywoodi filmes élményeihez igazítja az elvárásait, a West Enden ugyanolyan magas színvonalú produkciókat találhat. Ha pedig a londoni óvilági báját, a helyi kultúra sokszínűségét (mondjuk a Sohóban) kombináljuk a színházas programmal, akkor az egyik legjobb családi nyaralást kapjuk, amit egy színházkedvelő tinédzser gyerek valaha is kívánhat.

Itt szálljunk meg: A legideálisabb szállás gyerekekkel a West Endben – tuti imádni fogják – a Sea Containers London luxusszálloda, amelyet a 20. század eleji tengerjáró hajók stílusában építettek a Temze partján.

Boston helyett Philadelphia

Fotó: Shutterstock

Philadelphia történelmi helyszín, az USA első városa

Amikor az Egyesült Államok hamisítatlan keleti parti fílingjére vágyunk, a legtöbb utazós blog rendszerint Bostont – persze szigorúan csak New York után – dobja fel, pedig Philadelphiában legalább annyira tapintható a vérzivataros amerikai történelem, ráadásul sokkal jobbakat lehet enni, főleg egy tinédzserrel! Itt juthatunk hozzá Amerika legpuhább pereceihez, legjobb sajtos szendvicseihez és legnagyobb pizza szeleteihez. Ráadásul merész off-Broadway produkciókat láthatunk az Arden és a Wilma színházakban, és kiváló pénteki koncerteket élvezhetünk a WXPN színpadán. Ha nyáron járunk Philadelphiában, legalább egy napot lazítsunk függőágyakon és úszó teraszokon a Delaware folyón, fedezzük fel a hatalmas közösségi kerteket és falfestményeket szerte a városban egy trolitúra keretében, és végül látogassunk el a lenyűgöző Magic Gardensbe, a Gaudi ihlette trükkös mozaikpalotába és szabadtéri labirintusba.

Itt szálljunk meg: Ha nincs sok pénzünk szállodára, és elég lazák vagyunk hozzá, olcsón foglalhatunk ágyakat a tisztaságáról és biztonságáról híres Apple Hostels of Philadelphiában, ami csak egy rövid sétára található a Liberty Belltől és az Indepedence Halltól. Ez egy igazán bulis megoldás egy tinédszer számára is!