6 csodás kirándulóhely, ha aktívan töltenéd a hosszú hétvégét

Az időjárás épp megfelelő lesz hozzá.

Ilona-völgyi vízesés

Ilona-völgyi vízesés - Fotó: Unsplash/Adam Hornyak

Itt az év első hosszú hétvégéje, ráadásul a tavasz is beköszöntött már. Mutatunk is 6 kirándulóhelyet – fővárosiakat és vidékieket egyaránt –, ha egy kellemes túrával indítanád a tavaszi időszakot.

Az elkövetkező időszak két hosszú hétvégével is kecsegtet, ami tökéletes alkalom arra, hogy megejtsük idei első komolyabb túránkat. Alábbi cikkünkben ajánlunk hat kirándulóhelyet, ha mozgással köszöntenéd a tavaszt!

Hármashatár-hegy, Budapest

Fotó: Wikipedia

Hármashatár-hegy

Nem feltétlen kell elhagynunk a fővárost ahhoz, hogy jó túrahelyet találjunk. A Hármashatár-hegy lábához tömegközlekedéssel is könnyen eljuthatunk, a környéken edzettségi szintünktől függően többféle útvonalat is választhatunk – nemrég például egy szívbarát tanösvényt is átadtak!

Nagy-Szénás, Nagykovácsi

Ha már Budai-hegység:

a Nagy-Szénást egyszer mindenképpen látni kell!

A közigazgatási értelemben Nagykovácsihoz tartozó dolomitkúpok nemcsak panorámájukról, de gazdag növényvilágukról is híresek – a tavasz pedig nincs is jobb alkalom, hogy gyönyörködjünk a mezei virágokban!

Ezeket se hagyd ki: 5 kirándulóhely Budapest közelében, ha kimozdulnál a tavasz közeledtével

Dobogó-kő, Pilisszentkereszt

Magyarország ősszel is kirándulni hívogat

A Dobogó-kő a maga 700 méterével a Visegrádi-hegység legmagasabb pontja – Budapestről pedig mindössze 45 perc alatt elérhető. A hegy nevezetes sziklái, barlangjai régóta vonzzák a turistákat, így ne lepődjünk meg, ha nem mi leszünk ott az egyedüli túrázók a hosszú hétvégén!

Tihanyi-félsziget

Aligha mondunk újdonságot azzal, hogy Tihany csodálatos hely. Sokan azonban kizárólag az ófalut és a vízpartot ismeri, pedig a félsziget tele van jobbnál jobb túraútvonalakkal. Néhány éve egy új kilátót is átadtak –

szerintünk az Őrtoronyból nyíló panorámának az egész Balatonon nincsen párja!

Ezt is figyelmedbe ajánljuk: 5 alternatív európai úti cél, ha a hosszú hétvégék alatt utaznál

Vácrátóti Nemzeti Botanikus Kert

A vácrátóti arborétum hazánk legfajgazdagabb botanikus kertje, a 27 hektáron elterülő birtokon összesen 13 000 növényfajjal találkozhatunk. A kert a korán érkező tavasz miatt már virágba is borult – a honlapon tájékozódhatunk arról, aktuálisan mely virágok csodálhatók meg teljes pompájukban.

ILONA-VÖLGYI tanösvény

Parádtól délre, a Mátrában bújik meg hazánk egyik legmagasabb természetes vízesését, az Ilona-völgyi-vízesést. A tízméteres magasságból lezúduló zuhatagot sziklafalak veszik körbe, a környéken pedig több túraútvonal is fut, Parádfürdőtől indulva egy 6,5 kilométeres tanösvény mind a kilenc állomását végigjárhatjuk, melyek között szerepel a Rákóczi-fa, a Szent István-csevicekút és az Ördöggátak néven ismert miocén kori kőzetképződmény.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazin néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!