5 európai vonat, amin jellegzetes regionális ételeket kóstolhatunk

Van ilyen is.

vonat ebéd
Fotó: Shutterstock

Európa-szerte egyre népszerűbbek a vonatos utazások. Míg rövidebb távolság alatt nem feltétlenül éheznek meg az utazók, addig hosszabb távok alatt jól tud esni, ha van lehetőség meleg étel fogyasztására. Egyes útvonalakon pedig szezonális, az adott régióból származó ételeket kínálnak a büfékocsikban – mutatunk öt ilyen járatot.

Eurocity – Csehország

A Ceske Drahy nemzetközi vasúttársaság által üzemeltetett EuroCity járatokon nem kell az otthon csomagolt szendvicsekre hagyatkoznunk, ugyanis a büfékocsikban asztaloknál ülve próbálhatunk ki különböző ételeket. A @_DiningCar néven futó X-profilon az egyik felhasználó a svíčkova nevű, húsból és kenyérgolyókból álló fogást próbálta ki, melyhez egy korsó Pilsner Urquell sört kért – ezért összesen 25 eurót fizetett.

Emellett a járatokon például rántotthúst krumplisalátával, de barnasörös csirkét is kérhetnek az utasok, ezeknek ára 11 és 13 euró között mozog.

És ezt olvastad már? 4 kontinens, 80 nap: a föld körüli luxusvonatút, ami Magyarországot is érinti

ÖBB Railjet – Ausztria

Ausztria ÖBB Railjet járataival olyan városokba juthatunk el, mint Bécs, Salzburg, Innsbruck, de gyakran Németországba és Svájcba is közlekednek a vonatok. Az Euronews kiemeli, a vonatokon felszolgált menük szezonálisan változnak: télen többféle forró levest – például spenótost, sajtost vagy húsost – kóstolhatunk meg, ezeknek ára nagyjából 6 euró körül mozog. Ugyanakkor salátákat, húsos ételeket, és a krumplis-baconös gröstl-t is kipróbálhatjuk, de desszerteket is kínálnak.

Ne hagyd ki! A hegyvidékes francia sziget, ahol Európa egyik legszebb vonatútja kanyarog

ICE – Németország

Németország ICE járataival az országhatáron belül, de Belgiumba, Ausztriába és Franciaországba is elutazhatunk. A Bordgastronomie nevű büfékocsikban olyan ételeket szolgálnak fel, mint például a chili con carne és a borjúhús fricassé, de természetesen egy klasszikus currywurstbe is beruházhatunk.

Leveseken keresztül is útra kelhetünk! 10 leves, 10 ország: levesötletek, ha a konyhából járnád be a világot

PKP Intercity – Lengyelország

Lengyelország néhány Intercity járatán is van lehetőségünk egy jót ebédelni, ahol a nemzetközi ételek mellett például megkóstolhatjuk az igazi pierogit vagy a lengyel sertésszeletet.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!