Szólóban utaznál idén tavasszal? Ez az 5 európai ország lesz rá a legalkalmasabb

Ha egy kicsit magunk mögött hagynánk mindent és mindenkit.

„Egyedül utazni? Kizárt dolog!" – gondolják sokan, akik viszont akár egyszer is bevállalják, szinte nem is akarnak többé másképp útra kelni. Különleges élmény a szólóutazás, ennek apropóján pedig összegyűjtöttünk öt európai országot, amelyek desztinációk lehetnek ehhez tavasszal.

A szólóutazás előnyei a teljes szabadságon túl az elmélkedés, az önfelfedezés és az új emberek megismerése. De bármilyen okból is vágunk neki, garantáltan rengeteg tesz hozzá személyiségünkhö, és életünk leghálásabb élménye lehet.

Wales

Unsplash

A walesi partvidéken találhatók a világ legszebb strandjai, mint például Barafundle Bay vagy a Presipe-i csipkézett sziklaszirtek. Szólóutazásunkat pedig feldobhatjuk egy éjszakával is, amit Wales számos középkori kastélyának egyikében tölthetünk, például az északi partvidéken található Bath Towerben. Egyes tengerparti városok – például Shell Island –kempingként is működnek, így felverhetjük a sátrunkat, és a hullámok hangjaira aludhatunk el.

Wales összességében biztonságos ország, ami nyilvánvalóan előnyös az egyedül utazók számára. A walesiek emellett barátságos és vendégszerető emberek, így amikor beülünk egy helyi étterembe vagy kocsmába, nem lesz nehéz új cimborát találni.

Izland

Unsplash

Nem véletlen, hogy Izland az elmúlt években folyamatosan a legmenőbb úti célok között szerepelt: az ország a természetet kedvelő utazók paradicsoma, ahol csodálatos barlangokat fedezhetünk fel, vulkánokon és gleccsereken túrázhatunk, geotermikus gyógyfürdőkben áztathatjuk magunkat − ráadásul a Global Peace Index jelentése szerint a világ egyik legbékésebb országa.

Ha Reykjavíkba utazunk, fontoljuk meg az egynapos kirándulást a Kék Lagúnához, vagy a bálnafigyelést a Faxaflói-öbölben. A városból kimozdulni vágyók számára a Thingvellir Nemzeti Park remek túraútvonalakat rejt, és itt található az édesvízi Silfra-hasadék is, a világ egyik legjobb búvárhelye.

A Wizz Air is összeállított egy listát: A Wizz Air szerint ezek a legjobb úti célok, ha magányos utazásra vágysz

Írország

Shutterstock

Írország nem túl nagy, így rövid idő alatt sokat láthatunk belőle, ezt pedig többféleképpen is megtehetjük: tömegközlekedéssel, kerékpárral vagy akár bérelt autóval.

Ha a hatékonyság a cél, akkor érdemes egy-két napra lerobogni a történelmi Corkba vagy átruccanni a kikötővárosba, Galwaybe egy turistabusszal. A látogatókkal való utazás, pedig könnyű nyitást is ad más emberek megismeréséhez, akik valószínűleg szintén szeretnének meginni egy korsó sört egy hangulatos bárban élő ír népzenével.

Belgium

Unsplash

Ha egyedül utazunk és imádunk biciklizni, akkor Belgium tökéletes választás!

Két dolog teszi Belgiumot nagyszerű hellyé egy kerékpáros kiránduláshoz: először is rengeteg sörfőzdét látogathatunk meg, hiszen ország tele van világhírű sörfőzdékkel. Magyarországgal ellentétben a belgáknál nincs zéró tolerancia, így elmehetünk különféle túrákra, megkóstolhatjuk a söröket, majd felpattanhatunk, és eltekerhetünk a következő korsóhoz.

Ha pedig picit borzonganál az utazás során: Kísérteties utazás vonattal – íme Európa 4 legijesztőbb útja!

Svájc

Unsplash

Svájc lenyűgöző szépségéről ismert, és talán nincs is jobb módja az ország megismerésének, mint a vonatozás. Vásároljunk bérletet, amit korlátlanul használhatunk a vonat-, busz- és hajóközlekedéshez, majd utazzunk el lenyűgöző vízesések, erdők és tavak mellett. Végül egy túra sem maradhat ki az Alpokban, miközben ellátogathatunk a középkori kastélyokba.

A tejcsokoládé feltalálójának országában a dekadens, krémes finomságok fogyasztása nem okoz gondot. Érdemes egy csokoládé témájú gyalogtúrát tenni Luzernben vagy Zürichben, vagy látogassunk el a környék számos világhírű csokoládégyárának egyikébe.