2021 a „fúziós utazások" éve

Hogy mit olvasztunk idén össze nyaraláskor? A kalandot a nyugalommal!

firenze toszkana
Fotó: Getty Images

Angolul „town and out" fantázianévvel illetik azokat a vakációkat, amikor az utazást két részre osztják: egy pörgős, kulturális városi elmerülésre és egy nyugodt, vidéki lazulásra.

A fúziós utak tendenciája már tavaly nyáron elindult a koronavírus-járványnak köszönhetően, hiszen a legtöbb turista nem érezte teljesen biztonságban magát a városok tömött teraszain, strandjain vagy éppen a múzeumokban. Hogy az utazási élmény ne csorbuljon, jött a felismerés, hogy egy pár napos városnézés után, érdemes inkább a vidék, a zöld és a nyugalom felé venni az irányt. A kevert vakáció nagy előnye, hogy így olyan tájakat is megismerünk, amelyeket más körülmények között talán sosem fedeztünk volna fel.

Fotó: Unsplash

2020-ban a nemzetközi Time Out magazin olvasói közül 21 000 ember válaszolt a kérdőívre, amelyben azt kérdezték a szerkesztők, hogy milyen nyaralásra vágynak az emberek. A válaszadók egyötöde azt jelölte meg, hogy ugyanannyira vágyik városi programokra, mint vidéki kirándulásokra. Szerencsére a város és a természet fúziója egy nyaraláson nem lehetetlen kihívás – erre adunk most néhány ötletet. Olyan tökéletes menekülési utakat ajánlunk, amelyek biztosan nem okoznak majd csalódást, és egy percig sem fogjuk bánni, hogy elhagytuk a várost!

Barcelona és Montseny

Montseny erdei vízesése

Barcelonában a rengeteg látnivaló, a Gaudí-szépségek, a piac, a tapasbárok és a tengerpart után vegyük célba a közeli hegyeket. Montseny tökéletes kirándulóhely egész évben, bár a helyiek szerint ősszel a legszebb, mert a lombok vörösen-sárgán izzanak a tájban. A szinte érintetlen sűrű erdő, a vízesések és a kis tó a Montseny Nemzeti Parkban (vagy Natúrparkban) remek hely arra, hogy kipihenjük a katalán főváros forgatagát. A parkot az UNESCO 1987-ben bioszféra-rezervátumnak minősítette, és valóban érdemes erre az egyedülálló természeti területre nagyobb figyelmet fordítanunk.

Isztambul és Büyükada

Büyükada utcái

Büyükada egy sziget a Márvány-tengerben Isztambulhoz közel, Büyükadán kívül még 8 sziget van az öbölben. Ha bejártuk Isztambul óriás bazárját, megcsodáltuk a legszebb mecseteket, akkor induljunk erre a szigetre! Büyükada csak fél óra a szárazföldtől, a területe 5 négyzetkilométer és kitiltották az autókat, tehát csak biciklivel és lovaskocsival lehet közlekedni. A burjánzó növényzet, a bizánci és oszmán időkből fennmaradt épületek és a gyönyörű panoráma miatt érdemes 1-2 napot a szigetre szánni.

Firenze és Chianti

​Fotó: Getty Image

Firenzére legalább szánjunk 5 napot, érdemes minden zegzugát kiélvezni, több étterembe, múzeumba is ellátogatni, átérezni a Medici-korszak hangulatát. És ha már a toszkán régió fővárosában vagyunk, adja magát, hogy bejárjuk a hegyes-dombos környéket. A Chianti-hegység például remek célpont, ahol borkóstolókra is bejelentkezhetünk, nappal pedig nagyokat túrázhatunk a szőlők, olajfaligetek mentén és lepihenhetünk az öreg gesztenyefák árnyékában.

Párizs és Boucles de la Seine Normande

Fotó: 123rf

Normandia

Miután magadba szívtad Párizs utcáinak látványát, megnéztél néhány szuper kiállítást, hangulatos kávézókban ettél és szép parkokban sétáltál, akkor indulj el Normandia felé egy kis friss levegőért! A Boucles de la Seine Normande Nemzeti Park egy az egyben megőrizte a vidéki Franciaországot: a változatos táj követi a Szajnát, amelynek mentén hagyományos pajtákat, régi szélmalmokat, több száz éves kolostorokat is láthatunk.

Lisszabon és Comporta

Fotó: 123rf

Comporta tengerpartja, Porugália

Nem mintha a portugál fővárost meg lehetne unni, de ha mégis kalandoznánk egy kicsit városon kívül, akkor tökéletes tengerparti pihenést ígér Comporta. Ez az egykori halászfalu most olyan népszerű, mint Sintra volt régebben, és itt is van tengerpart, sűrű erdő, veteményesek, unatkozni itt sem lehet. Comporta csak egy óra Lisszabonból, és érdemes autóba ülni érte, mert megnézhetjük Európa egyik legszebb és leghosszabb tengerpartját, és hamar rájövünk, hogy Portugália városainál már csak a természeti adottságai gyönyörűbbek.

Dubaj és Hatta

Fotó: Unsplash

Hatta-tó, Egyesült Arab Emírségek

Dubajtól csak másfél órás autóútra (134 km), az Omán határ mentén van ez a csodálatos hegyvidéki terület, ahol még egy tó és gát is van, ahol lehet kajakozni, vízibiciklizni. Hihetetlen, hogy elhagyjuk a sivatagi fővárost, majd 2 órán belül egy ilyen helyre csöppenünk. A Hajar-hegység többféle, más-más nehézségű túraútvonalat is kínál. Ha Dubajban nyaralunk, és mindent kipróbátunk a nyüzsgő városban, akkor béreljük egy lakóautót néhány napra és töltsük a természetben az utolsó néhány napot.