Stílus és környezetvédelem: kipróbáltuk az új Honda CR-V-t

Minden, amit ma az autóipar tud, azt tudja a hibrid Honda SENSING rendszere is.

Fotó: Hirling Bálint

A Honda CR-V a tavaly bemutatott hibridhajtással kategóriája technikai csúcsát képviseli, így ezúttal a látványra helyezték a hangsúlyt a dögös Sport Line kivitellel.

A Honda CR-V e:HEV Sport Line nevében minden bizonnyal sokaknak elsősorban a sport szóra csillan fel a szemük, holott a roppant fejlett hibridrendszerre utaló e:HEV kód legalább annyira izgalmas. A márka saját fejlesztésében a dízelek leváltására született hajtáslánc ugyanis úgy tartja rendkívül alacsonyan az üzemanyag-fogyasztást és ezzel együtt a károsanyag-kibocsátást, hogy közben elképesztően dinamikus menettulajdonságok jellemzik a kocsit. A Hondánál jól ismerik a vásárlói szokásokat, így pontosan tudják, hogy még egy sportos modellt sem hajtanak mindig nyélgázon, ezért – elsősorban városi használatban – tisztán elektromos üzemmódban, motorzaj és emisszió nélkül közlekedhetünk vele. Aki ezt a kombinációt egyszer kipróbálja, azonnal rákap az ízére, főleg úgy, hogy a remek erőátviteli egységgel a sebességváltásra sincs gondja, sőt észre sem veszi. Mindez számokban kifejezve is jól hangzik: a 145 lóerős, kétliteres, Atkinson-ciklusú VTEC motor meggyőző egységet képez a 184 lóerős villanymotorral, miközben a jókora és tágas jármű átlagos használat során benzinből alig fogyaszt 5 liternél többet száz kilométeren.

Jubileum

Ahogy szokták mondani, tízmillió vásárló nem tévedhet, márpedig huszonöt éves fennállása során már túl is haladta ezt a számot a Honda legnépszerűbb modelljeként elkönyvelt CR-V. Az elképesztő siker egyik sarokpontja minden bizonnyal az, hogy a mérnökök sosem mismásolták el a fejlesztéseket, az eddigi öt generáció egytől-egyig az autóipar élvonalába tartozott a saját idejében. A fentebb említett technika nemcsak hatalmas térrel, bőséges felszereltséggel és praktikus megoldásokkal társul, hanem divatos és dinamikus vonalvezetéssel is, ami a most megjelenő Sport Line kivitellel még látványosabbá és dögösebbé teszi a CR-V-t, amelyen ezúttal elsősorban a látványos kiegészítőkre helyezték a hangsúlyt. A karosszéria több elemén, így a hűtőmaszkon is feltűnik a sötét krómdíszítés, ami egyedien egészíti ki a matt fekete részleteket és az ugyancsak fekete, 18 colos felniket.

Fotó: Hirling Bálint

Vagányság

Odabent hatalmas tér várja az utasokat, amellett is, hogy az akkumulátorok helyigénye miatt a hibridkivitel nem rendelhető hét üléssel. Az autó infotainment-rendszerét az elektromos rásegítés kívánalmaihoz igazították, mindent mutat és jelez, ráadásul az aktív és passzív biztonsági és vezetőtámogató felszereltsége el sem férne ezen cikk terjedelmében.

Minden, amit ma az autóipar tud, azt tudja a Honda SENSING rendszere is.

Ezen felül a Sport Line kivitel sajátosságai a fekete bőrkárpitozás Black Edition felirattal, a Dark Wood ajtó- és műszerfal-panelek, valamint az ezüstszínű dekorációkat váltó zongoralakk részletek. Bár hét ülés nem rendelhető, a motoros ajtón át megközelíthető csomagtér kifejezetten tágas, egy átlagos család igényeit messzemenőkig teljesíti. És ha már az autó hátsó traktusánál tartunk: nemcsak több látószögű tolatókamera és holttérfigyelő segíti a manőverezést, de kitolatást segítő rendszer is, amely figyelmezteti a vezetőt az oldalról érkező járművekre. Amennyiben mégis valami probléma merülne fel menet közben, a gyorsan és egyszerűen elérhető SOS gomb megnyomásával indítható segélyhívás.

A Honda CR-V tehát 25 éve a csúcson van, és az aktuális generációt elnézve és kipróbálva kijelenthetjük, hogy még sokáig ott is marad. Most ráadásul azt is bebizonyítja az egyedi megjelenésű Sport Line kivitellel, hogy a környezet és a pénztárca kímélése is lehet dögös, az érzelmeket pedig nem kell háttérbe szorítani a hibridforradalom közepette sem.

3 kedvenc extránk

  • Active Noise Control: a menet közben előforduló zajok kioltása révén teremt teljesen nyugodt és pihentető atmoszférát az utastérben.
  • Black Edition ülések: a Sport Line kivitelbe épített, kényeztető fekete bőrülések nemcsak dögösen néznek ki, de rendkívül kényelmesek is.
  • Intelligens sebességhatároló: a táblafelismerő rendszer segítségével mindig arra a sebességre állítja be a limitet, amekkorát a legutóbbi jelzőtábla megenged.

Technikai adatok

  • Motor: benzin-elektromos hibrid
  • Lökettérfogat: 1993 cm3
  • Max. teljesítmény (KW/Nm): 107/175
  • H/Szé/Ma (mm): 4600/1855/1679
  • Tengelytáv (mm): 2663
  • Csomagtartó: 497–1694 liter
  • Max. sebesség (km/h): 180
  • Gyorsulás (0–100 km/h): 8,8 s
  • Gyári kombinált fogyasztás: 5,4–7,9 l/100 km
  • Alapár (hibrid): 10 699 000 forint
  • Sport Line alapára: kalkuláció alatt

Íme a Honda CR-V e:HEV Sport Line képekben:

Fotó: Hirling Bálint


Fotó: Hirling Bálint


Fotó: Hirling Bálint


Fotó: Hirling Bálint


Fotó: Hirling Bálint


Fotó: Hirling Bálint


Fotó: Hirling Bálint


AMI MÉG ÉRDEKELHET