3 tengerparti város, ahová átszállás nélkül vonatozhatsz el Budapestről

Ha vonattal vágnánk neki a nyárnak.

vonat máv

Európa-szerte egyre többen döntenek úgy, hogy vonatra szállva közelítik meg a kiválasztott úti célokat. Szerencsére Budapestről is számos kedvelt helyszínre eljuthatunk, ráadásul sokszor még át se kell szállnunk. Mutatunk három szuper tengerparti várost, ahova közvetlen járatokat indít a MÁV.

Fiume (Rijeka) – Horvátország

Horvátország az év minden időszakában ad okot arra, hogy meglátogassuk. Nyáron például az Isztria-félsziget szájánál fekvő Fiume (Rijeka) nagyvárosa is jó választás: keressük fel Terszat várát, a Sablicevo strandot vagy a Szent Vitus székesegyházat mielőtt leülünk az egyik tengerparti étterem teraszára.

A START Europa nem visszaváltható jegyei már 24 eurótól (9351 forinttól) elérhetők, a visszaváltós Europa Plus csomaghoz pedig 33 euróért (majdnem 13 ezer forintért) juthatunk hozzá.

Ha szívesebben utaznánk este: 4 éjszakai vonatút Budapestről, ha hálókocsiban járnád be Európát

Koper – Szlovénia

Szlovéniában egyszerre fedezhetjük fel a tengerpartokat és a hegyvidéki tájakat, barlangokat és tavacskákat is. Koper kikötővárosa például egyaránt ideális a történelmi városnézésre és a strandolásra: az óvárosban sétáljunk el a Prétori palotához, a Mária mennybevitele székesegyházhoz és nézzünk szét a pálmákkal határolt vásárcsarnok kínálatában.

Budapestről Koperbe is indulnak közvetlen járatok, melyek a START Europa keretében 20 eurótól (nagyjából 7800 forinttól), a START Europa Plus jegyek pedig 31 eurótól (körülbelül 12 ezer forinttól) elérhetőek.

Split – Horvátország

Split déli városa minden évben közkedvelt úti célnak számít a magyarok körében, ami nem is csoda, hiszen a város tele van építészeti, kulturális és persze szabadidős látnivalókkal is. A tengerparti sétánytól egy köpésre találjuk Diocletionus palotáját, de az óvárosban van a korinthoszi oszlopokkal körbevett Peristilium és a Sveti Duje székesegyház is. Egy autentikus gasztronómiai élményért látogassuk meg a Marmont utcát és a halpiacot, majd üljünk be a frissítő koktélra valamelyik hangulatos bárba.

A MÁV segítségével nappal, de éjszaka is eljuthatunk a horvát városa: az AdriaIntercity hálókocsis járatai június 18. és szeptember 30. között fognak közlekedni hetente háromszor. A nappali START Europa jegyek már 30 eurótól (nagyjából 12 ezer forinttól), az Europa plus jegyek pedig 40 eurótól (közel 16 ezer forinttól) elérhetők.

A hálókocsis járatokról itt írtunk bővebben: Idén nyáron is mehetünk éjszakai vonattal az Adriára, ezt érdemes tudni a járatról

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!