Drasztikus változás jöhet Spanyolország légi közlekedésében

A környezetvédelem áll a döntés hátterében.

Európa az elmúlt időszakban látványosan ráállt a vasútfejlesztésre: a fenntarthatósági célok miatt az országok egyre inkább ösztönzik az utasokat, hogy a vonatokat válasszák közlekedési eszközként. Ezt szeretné elérni Spanyolország is, így hamarosan megszűnhet több belföldi repülőjárat is.

Franciaország 2022-ben már meglépte, most Spanyolország is hamarosan megszüntetheti a rövid távú repülőjáratokat az országhatárain belül – a döntés a kormány azon célját követi, hogy csökkentse a légi közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátást.

Az intézkedés szerint a rövid távú repülőjáratok közé azok az utak tartoznak, amelyek mindkét irányban legalább napi négyszer közlekednek, és amelyeket négy óránál rövidebb ideig tartó vonatozással lehetne helyettesíteni.

Belföldi járatok Spanyolországban, amik várhatóan megszűnnek majd:

  • Barcelona - Valencia - Barcelona
  • Madrid - Málaga - Madrid
  • Madrid - Pamplona - Madrid
  • Madrid - Santiago de Compostela - Madrid
  • Madrid - Sevilla - Madrid

Továbbá közlekedik még pár olyan járat, ami ugyan naponta négynél kevesebbszer indul el mindkét irányba, azonban ezeket is lehet négy óránál rövidebb vonatozással pótolni:

  • La Coruña - Madrid - La Coruña
  • Granada - Madrid - Granada
  • Logroño - Madrid - Logroño

Fotó: Miguel Ángel Sanz/Unsplash

Az Ecologistas en Acción által tavaly készített tanulmány szerint – amennyiben a terv megvalósulna – évente nagyjából 30 ezer tonnával csökkene a szén-dioxid-kibocsátás – olvasható a schengenvisainfo.com oldalán.

Nem minden szól azonban a váltás mellett:

a számok azt mutatják, hogy Spanyolországon belül a fenti útvonalakon a vonattal való utazás majdnem négyszer annyiba kerül, mint ha repülőre szállna az ember.

A mediterrán ország egyébként ebben európai szinten is kiemelkedő: az Egyesült Királyság után második a vasúti és a légi utazás közötti árkülönbségek tekintetében. Egyedül a Madridból Barcelonába vezető út lenne kivétel, ahol jobban megéri vonatozni, mint repülőre ülni.

Ez is érdekelhet: Jókora nyaralási támogatást ad a nyugdíjasoknak Spanyolország

További kritikát fogalmazott meg Beatriz Guillén, az Iberia spanyol légitársaság értékesítési igazgatója, aki szerint a belföldi járatok a teljes spanyolországi szén-dioxid-kibocsátás kevesebb mint egy százalékáért felelősek. Guillén szerint a belföldi járatok nélkül nem lehet kiszolgálni jelenleg azt a több millió utast, akik gyakran ingáznak a félmillió négyzetkilométeres ország határain belül.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET