Gin-tonik egy kis csavarral: így isszák Japánban a világ egyik legkedveltebb koktélját

A különleges japán ital népszerűsége világszerte növekszik.

gin tonic

Japánban egy kis csavarral isszák az eredetileg ginből, tonikból és limeból álló koktélt, az ital pedig annyira ízlik az embereknek, hogy egyre több ország fogyasztói kapnak rá.


Akihiro Sakoh, a Japán Nippon Bartenders Association alelnöké még tisztán emlékszik arra a pillanatra, amikor a koktél-trükk szárnyra kapott. Az alelnök elmondása szerint az 1990-es években – amikor még a híres Takao Mori bartenderrel dolgozott együtt – számtalanszor megesett, hogy az óvatlan turisták gin-tonikot kérve nem azt kapták, amire számítottak.

„A hozzánk látogató bartenderek rendszerint megpróbálták kitalálni, mégis mi az az összetevő, amitől más íze van Mori gin-tonikjának. Mivel az ital nem volt annyira édes, mint amire számítani lehetett, szemöldöküket felvonva találgattak: talán sót rakott bele?”

A vendégek messze jártak az igazságtól, ugyanis a bartender nem sót, nem is fűszereket, csupán szódavizet adott a klasszikus italhoz.

No és a vietnámi kávéról hallottál már? Kóstoltad már a bivalyerős vietnámi kávét? 3 összetevőből otthon is elkészítheted!

Giphyrefreshing sparkling water GIF by SodaStream USA

A szódavíz első hallásra bár furcsának hangozhat, ám az 1990-es évek Japánjában nemigen volt más választásuk az embereknek, ugyanis a kormány ekkoriban megtiltotta a tonik egyik lényegi összetevőjének, a kesernyés ízű kininnek a forgalmazását.

Ez az oka annak, hogy a tonik Japánban máig sokkal inkább hasonlít egy édeskés, buborékos vízre, mint a világ fogyasztói által jól ismert üdítőre – magyarázza el a Vince.

A szódavíz bár közönségesnek hangozhat, valójában egyáltalán nem az: azzal, hogy Mori szódavízzel készítette el a koktélt, ki is emelte a gint, melynek így egy karakteresebb ízt tudott kölcsönözni – amihez természetesen nagyon jól illik a limelé enyhe savanyúsága.

A koktél történetéhez hozzátartozik, hogy a japán gin-tonik minden bizonnyal azért édeskésebb, mert egy időben Japánban „citrusválság” volt – az igazi lime használatát csak a legjobb hotelek tudták megengedni maguknak, így a bárok friss lime helyett általában palackozott, édeskésebb limelevet használtak.

Ez is érdekelhet: 5+1 úti cél, ahol Európa legkülönlegesebb röviditalaiba kóstolhatunk bele

Hogyan vált ilyen népszerűvé?

A recept népszerűségét valószínűleg nagyrészt Seiji Oshiro felelős, aki jelenleg mintegy 30 bárnak a tulajdonosa. Oshiro első vendéglátóhelyét még 1990-ben nyitotta meg.

A koktélt először 1997-ben tette fel a menüre, ezzel pedig akarva-akaratlanul megalkotta japán gin-tonic ma ismert nevét, a Gin Sonic-ot.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET