Gin-tonik egy kis csavarral: így isszák Japánban a világ egyik legkedveltebb koktélját
A különleges japán ital népszerűsége világszerte növekszik.
Fotó: Ross Sneddon / Unsplash
Japánban egy kis csavarral isszák az eredetileg ginből, tonikból és limeból álló koktélt, az ital pedig annyira ízlik az embereknek, hogy egyre több ország fogyasztói kapnak rá.
Akihiro Sakoh, a Japán Nippon Bartenders Association alelnöké még tisztán emlékszik arra a pillanatra, amikor a koktél-trükk szárnyra kapott. Az alelnök elmondása szerint az 1990-es években – amikor még a híres Takao Mori bartenderrel dolgozott együtt – számtalanszor megesett, hogy az óvatlan turisták gin-tonikot kérve nem azt kapták, amire számítottak.
„A hozzánk látogató bartenderek rendszerint megpróbálták kitalálni, mégis mi az az összetevő, amitől más íze van Mori gin-tonikjának. Mivel az ital nem volt annyira édes, mint amire számítani lehetett, szemöldöküket felvonva találgattak: talán sót rakott bele?”
A vendégek messze jártak az igazságtól, ugyanis a bartender nem sót, nem is fűszereket, csupán szódavizet adott a klasszikus italhoz.
No és a vietnámi kávéról hallottál már? Kóstoltad már a bivalyerős vietnámi kávét? 3 összetevőből otthon is elkészítheted!
A szódavíz első hallásra bár furcsának hangozhat, ám az 1990-es évek Japánjában nemigen volt más választásuk az embereknek, ugyanis a kormány ekkoriban megtiltotta a tonik egyik lényegi összetevőjének, a kesernyés ízű kininnek a forgalmazását.
Ez az oka annak, hogy a tonik Japánban máig sokkal inkább hasonlít egy édeskés, buborékos vízre, mint a világ fogyasztói által jól ismert üdítőre – magyarázza el a Vince.
A szódavíz bár közönségesnek hangozhat, valójában egyáltalán nem az: azzal, hogy Mori szódavízzel készítette el a koktélt, ki is emelte a gint, melynek így egy karakteresebb ízt tudott kölcsönözni – amihez természetesen nagyon jól illik a limelé enyhe savanyúsága.
A koktél történetéhez hozzátartozik, hogy a japán gin-tonik minden bizonnyal azért édeskésebb, mert egy időben Japánban „citrusválság” volt – az igazi lime használatát csak a legjobb hotelek tudták megengedni maguknak, így a bárok friss lime helyett általában palackozott, édeskésebb limelevet használtak.
Ez is érdekelhet: 5+1 úti cél, ahol Európa legkülönlegesebb röviditalaiba kóstolhatunk bele
Hogyan vált ilyen népszerűvé?
A recept népszerűségét valószínűleg nagyrészt Seiji Oshiro felelős, aki jelenleg mintegy 30 bárnak a tulajdonosa. Oshiro első vendéglátóhelyét még 1990-ben nyitotta meg.
A koktélt először 1997-ben tette fel a menüre, ezzel pedig akarva-akaratlanul megalkotta japán gin-tonic ma ismert nevét, a Gin Sonic-ot.
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!
- Májrákot okozhat a népszerű thai étel, mégsem mondanak le róla a helyiek ›
- Egy csésze húszezer forint, de sok kávéfogyasztó lehet, hogy meg se kóstolná ›
- 5 hangulatos budapesti hely, ahol társasjátékozni lehet ›
- Sajtturizmus Európában: 5 város a sajtrajongók számára ›
- Körtét fillérekért? Igen: mutatjuk az ország „Szedd magad!” körteföldjeit ›
- Kávébab nélküli kávét találtak fel, az egész piac átváltozhat ›
- Nem bírja a szemetelő tömeget a Fudzsi, intézkednek Japánban ›
- Japánból dolgoznál? Az új vízumukkal már megteheted! ›
- Ha így marad, Japánban mindenkinek ugyanaz lehet a vezetékneve ›