Pár év, és a közösségi légi közlekedés újra átlépheti a hangsebességet

 Boom Supersonic

Sikeresen teljesítette tesztrepülését a Boom Overture szuperszonikus utasszállító repülőgép XB-1 „Baby Boom” nevet viselő kicsinyített változata a kaliforniai Mojave sivatagban – közölte a fejlesztésért felelős vállalat.


A repülés során a gép elérte a 2170 méter magasságot és a 238 csomós (441 km/h) sebességet – írja az Airportal.hu

Fotó: Boom Supersonic

A karbon-kompozit anyagokból megépült XB-1-est még 2020-ban mutatták be. A mostani tesztrepülés fontos államosa annak a tervezett szuperszonikus utasszállítógép-gyártásnak, amelynek ütemterveit 2022-ben hozta nyilvánosságra a Boom Technology vállalat.

Fotó: Boom Supersonic

A 65-80 utas szállítására alkalmas Overture akár a hangsebesség 1,7-szeresével is repülhet majd az óceán felett, hatótávolsága pedig 4250 tengeri mérföld, azaz 7871 km lehet. A tervek szerint a gép a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás érdekében teljes mértékben fenntartható repülőgép-üzemanyaggal üzemelhet majd.

A NASA is fejleszt: Kigurult a hangárból a NASA szuperszonikus repülője

A repülőgépet gyártó vállalat tavaly kezdte el annak a 37 ezer négyzetméteres gyárnak az építését, ahol a szuperszonikus utasszállítót is gyártják majd.

Akkori közleményük szerint az Overture prototípusa 2026-ban készülhet el, az első repülésre 2027-ben kerülhet sor, a hatósági engedélyeket pedig 2029-ben kaphatja meg a gép.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET