Az új Dacia Sandero messzebbre visz kevesebbért

Családi autó, ami olcsón, jó minőséget garantál.

dacia sandero
Fotó: Dacia

Nyerőnek bizonyult a Dacia húzása: a konkurenciához képest kedvező ár megmaradt, de érzékelhetően fejlődött a minőségszint. Kitűnő példa erre a gázüzemű Sandero ECO-G 100 modell.

Fotó: Dacia

A gázüzemű autók piacának növekedését felismerve a Dacia kínálatában is megjelentek a már gyárilag kettős meghajtásúvá alakított modellváltozatok. Ilyen a Sandero ECO-G 100 is, amelynek nagy előnye, hogy már a tervezés, majd a gyártás során is figyelembe vették a speciális igényeket – ami egyértelműen biztonságosabbá és megbízhatóbbá tette az autót. Szó sincs ugyanakkor holmi utólagos átalakításról, ütközőbe szerelt tanksapkáról vagy pótlólag beépített nyomógombokról és kábelekről. A tanksapka a benzintartály töltőcsonkjánál található, a gáz- és benzinüzem közötti váltókapcsoló a műszerfalra került, a hatótávolság, az üzemanyag-mennyiség és a fogyasztás pedig a fedélzeti számítógépen követhető nyomon. A Dacia szerint ráadásul az üzemanyagtartályai a korábbiaknál hatszor tartósabbak.

Egyszerűen minőségibb

Fotó: Dacia

A modell harmadik generációja egyértelmű előrelépés az elődökhöz képest, és jól tükrözi a Dacia megváltozott stratégiáját. A minőségi ugrás jegyében a Sandero kínálatában most találkozhatunk először néhány felszereltséggel – ilyen a LED-es nappali menetfény, az automatikusan felkapcsolódó LED tompított fényszórók, a hátsó rendszámtábla LED-es megvilágítása, az elektromos kézifék, az automata Dacia Kártya vagy a megvilágított USB-csatlakozók. A váltás a belső térben is egyből érezhető – már nemcsak fekete vagy szürke műanyag elemeket találunk, de a bőrhatású és textilbetétek mellett a változatosabb színvilág is megjelent. Az okostelefonokat felismerő infotainment rendszer szinte tökéletes, a magasabb Expression felszereltségnél pedig már egy 8 colos érintőképernyő is társul hozzá (az ECO-G 100 motor nem érhető el az Essential alapfelszereltségen).

Halk és takarékos

Fotó: Dacia

Az 50 literes benzin- és a 40 literes gáztartálynak köszönhetően, takarékos vezetéssel, a hatótáv akár az 1400 kilométert is elérheti, és még autópályán is van rá esélyünk, hogy akár ezer kilométert is megtegyünk egyhuzamban, ami hosszú, családi utazásoknál igen előnyös lehet. Az LPG-s Sanderóval városban 7, városon kívül (kombinált üzemmódban) 8, míg autópályán 9 liter körüli gázfogyasztást mértünk – vagyis újabb pluszpontot ér az autóba ügyesen beépített LPG-rendszer. Ráadásul gázüzemmódban 100 lóerőre nő az egyliteres, háromhengeres motor alapesetben 90 LE teljesítménye, a 160 Nm-es forgatónyomaték pedig 170 Nm-re emelkedik. A motor végig finoman és halkan működik, utóbbi különösen az LPG használatakor igaz. A Dacia tehát a gázüzemű Sandero esetében is egyre többet (gazdagabb felszereltséget és aprólékosabb kidolgozottságot) kínál, miközben továbbra is megfizethető marad.

Mi az a Dacia LPG-kalkulátor?

Számos adat figyelembevételével számítja ki a gázüzemre való átállással elérhető megtakarítást. Bővebb infót itt találsz.

3 hasznos csomag

  1. Med Nav: A 3 évig ingyenesen frissíthető térképcsomag mellett 6 hangszórót, okostelefon-tükrözést és 2 USB-csatlakozót is kínál.
  2. Biztonság: Nemcsak első parkolószenzorokkal, de tolatókamerával és holttérfigyelővel is fokozza a közlekedők védelmét.
  3. Prémium+ : Kulcs nélküli nyitás-zárás és indítás (automata Dacia Kártya) és elektromos kézifék tartozik hozzá, valamint zárható középkonzol 12 voltos csatlakozóval.

DACIA SANDERO ECO-G 100 EXPRESSION:

  • Motor: benzines, gázüzemű, 3 henger, 1,0 liter
  • Teljesítmény: 90-100 LE
  • Végsebesség: 179-183 km/h
  • Méretek: 4088/1848/1499 mm (H/SZ/M)
  • Csomagtér: 328/1108 l
  • Alapár: 6 569 000 HUF
AMI MÉG ÉRDEKELHET