Ettől a 3 utastípustól áll fel leginkább a repülőtéri biztonsági ellenőrök hátán a szőr

Emberekkel dolgozni nem mindig zökkenőmentes.

repülőtér, bőrönd
A legtöbb utas számára nem a repülőtéri biztonsági ellenőrzés számít az utazás legkedveltebb részének, hasonlóképpen néha viszont a dolgozóknak is meggyűlik a baja a folyamattal. Természetesen minden munkakörnek megvannak a nehézségei; a repülőtéri biztonsági személyzet életét pedig a következő utastípusok szokták a leginkább megnehezíteni.


Repülős utazások esetében az utasokat sokszor frusztrálja a biztonsági ellenőrzéssel járó várakozás, ám a biztonsági személyzet szerint vannak olyan tippek, melyeknek megfogadásával minimalizálható lenne az ezzel eltöltött idő.

Sok esetben pont az utasok felkészületlenségükből adódik a késlekedés: az útlevélkereséssel például fel tudják tartóztatni a sort, de elveszett tárgyakért rohangálni is időigényes, nem beszélve arról, ha valaki késésben van.

Eric Guthier, az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági hivatalának (TSA) tanácsadója elárulta a Sun magazinnak, milyen típusú utasok lassítják leginkább le a repülőtéri folyamatot.

A szabályszegők

A lista élén egyértelműen azok az utasok állnak, akik azt hiszik, hogy a szabályok rájuk nem vonatkoznak. Ebbe a kategóriába tartoznak például azok, akik zsebkéseket, túlméretezett flakonokat vagy különböző veszélyes tárgyakat próbálnak meg felvinni a gépre.

Az ő csomagjaikat a biztonsági személyzet mindenképpen át fogja vizsgálni, a több átvizsgálás pedig értelemszerűen több időbe telik.

Guthier azt tanácsolja, hogy az utasok indulás előtt még nézzék át a kézipoggyászukat azért, hogy elkerülhető legyen ez a probléma.

És azt tudtad, hogy Nem udvariasságból köszöntenek a stewardessek a repülőn – sokkal komolyabb oka van?

A szétszórt, türelmetlen utasok

Fotó: Scott Fillmer / Unsplash

A szabályszegők mellett a szétszórt, türelmetlen, esetlegesen pánikban rohangáló utasok is meg tudják nehezíteni a repülőtéri személyzet, valamint a többi utazó életét. Guthier szerint sok nehézséget meg lehet spórolni azzal, ha szervezetten indulunk útnak.

„A legjobb helyzet az az, amikor az utasok időben és felkészülten érkeznek. Amikor ugyanis valaki szétszórt, kapkod vagy aggodalmaskodik, akkor általában nem tud úgy viselkedni, mint normális körülmények között”

– mondta a tanácsadó.

Ugyanilyen bosszantó a személyzet számár az, ha valaki elképesztően türelmetlen.

„Arra szeretnénk csak az utasok figyelmét felhívni, hogy mi elsősorban az ő biztonságukért vagyunk. Mi is csupán emberek vagyunk, akik hozzájuk hasonlóan a nap végén csak békében haza szeretnének érni a családjukhoz”

– tette hozzá.

Egyre több helyen kokettálnak a szabály megszüntetésével: Ezeken az európai repülőtereken törölhetik el elsőként a folyadékkorlátozást

Hibás poggyászok

Fotó: kirklai / Unsplash

A hibás bőröndökkel érkező utasok is komoly fejtörést tudnak okozni a biztonsági személyzetnek, ráadásul ezek nagyon gyakran késésekhez vezetnek. A nem működő cipzárakkal felszerelt poggyászokkal, vagy a túlságosan megtömött csomagokkal való foglalkozás is időbe telik, ezek miatt pedig könnyedén kitolódhat a repülőgépek indulási ideje.

Persze néha nem tehetnek az utasok arról, hogy időközben megsérült a bőröndjük:

ilyenkor Guthier szerint a legegyszerűbb, ha a gyorskötözőket vagy a repülőtereken általában igénybe vehető fóliázási szolgáltatást választják.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazin néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET