Ezeket a szavakat használják a légiutas-kísérők a problémás utasokra
Egy légiutas-kísérő elárulta, milyen kódnyelven szoktak beszélni az utasokról.

Sokan úgy gondolják, légiutas-kísérőnek lenni igazából egy álommunka: miközben folyamatosan szebbnél szebb helyekre utazol, az egyetlen feladatod az, hogy bemutasd a biztonsági előírásokat és jó szolgáltatást nyújts az utazás során.
Persze egy légiutas-kísérő feladatai túlmutatnak ezeken, a leendő alkalmazottaknak szigorú vizsgákon kell bizonyítani alkalmasságukat. Az emberekkel való kommunikáció mindenesetre a munkakör részét képezi, az utasok pedig nem mindig viselkednek a legtiszteletteljesebben a személyzettel.
Egy brit légiutas-kísérő most elárulta az Expressnek, milyen szót használnak azokra az utasokra, akik amellett, hogy megnehezítik a kabinszemélyzet munkáját még csúnyán, követelőzve is beszélnek velük.
Ez a szó nem más, mint a „precious” (magyar fordításban ez nagyjából a „drága” utasnak felel meg – a szerk.)
A névtelen forrás szerint nem dobálóznak össze-vissza ezzel a szóval, a precious jelzőt csak azokra az utasokra használják, akik különösen bunkók. Továbbá a légiutas-kísérő kifejezte, azt nem tudja, hogy hány légitársaságnál használják ezt a szót, így nem biztos, hogy rossz néven kell vennünk, ha ezt halljuk utunk során.
Ez is érdekelhet: Egy etikettszakértő elárulta, mikor nem illetlenség helycserét kérni a repülőn
Egy másik légiutas-kísérő például arról számolt be, hogy a legproblémásabb utasokat Philipnek hívják a járatokon. A Philip névnek egyébként egy érdekes eredettörténete van e tekintetben, ugyanis a név a PILP akronímából származik, mely annyit tesz, mint „Passenger I’d Like to Punch” (azaz: utas, akinek szívem szerint behúznék egyet – a szerk.)
A brit légiutas-kísérő szerint viszont nem csupán a problémás utasokra használnak különböző szavakat, hanem például azokra is, akiket vonzónak találnak. Elmondása szerint nekik a szokásos „hello” vagy „goodbye” helyett a „cheerio” szóval köszönnek.
Összességében az utasokra a legtöbbször ülésszámuk alapján hivatkoznak, így például, ha azt halljuk, hogy „kávét kért a 37A”, akkor semmi rosszra nem kell gondolnunk, egyszerűen így tudnak a leghatékonyabban dolgozni.
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!
- Ezeket a dolgokat ellenőrizd az Airbnb-szálláson, hogy ne érjen meglepetés! ›
- Utasként csak egyetlen megoldás létezik az egyre erősődő turbulencia ellen ›
- A legidegesítőbb szokások, amiket a repülős utazások alatt elkövethetünk ›
- Ha ezen a napon foglaljuk a repülőjegyet, akár 25 százalékkal olcsóbban is hozzájuthatunk ›
- 8 udvariatlanság a repülőn, amitől a légiutas-kísérők a falra másznak ›
- A legnagyobb illetlenségek, amit egy szállodában elkövethetünk ›
- Az American Airlines munkatársai kerekesszékeket dobáltak ›