Nem erőltetik tovább, végleg feladta az Apple az e-autója fejlesztését

Nagyjából egy évtized után.

apple

Az Apple villanyautójáról először 2014-ben lehetett hallani, ám közel egy évtized után végleg kútba dőlt a rengeteg pénzbe és energiába kerülő projekt. Az e-autó fejlesztéseit teljesen leállította a gigacég, az alkalmazottak valószínűleg tömeges elbocsátásra számíthatnak.


Végleg elengedte az Apple villanyautóját, így a cég leállította a fejlesztési folyamatokat, amiről elvileg a héten tájékoztatta néhány alkalmazottját. Ahogy azt a Haszon is írja, a Project Titan ötlete még 2014-ben született, de a fejlesztések többször is akadályokba ütköztek.

Ez történt 2019-ben is, amikor majdnem 200 alkalmazottját engedte el a cég erről a területről.

Korábban egyébként az autón nagyjából kétezer ember dolgozott, akiket az értesülések szerint a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések területére helyeznek majd át, de valószínűleg elbocsátásokra is lehet számítani, de azt még nem tudni, ebben hány fő lesz érintett.

Az Apple nyilvánosan ugyan soha nem beszélt a Project Titan fejlesztéséről, az évek során több pletykát is lehetett hallani: a 2019-es elbocsátásokat követően úgy tűnt, hogy haladnak a fejlesztéssel, egyes információk szerint az autóval tavaly már sikerült utazni is, ám pár hete már 4-5 éves késésről szóltak a hírek.

Ez is érdekelhet: Mikor vehetünk majd ugyanannyiért hagyományos és e-autót?

Úgy tűnik viszont, hogy az eredetileg kormányok és pedálok nélkül, önvezetőre tervezett, tisztán elektromos meghajtással működő jármű megépítése túl sok technikai akadályba ütközött.

A csúszást ekkor azzal magyarázták a szakértők, hogy az autó egyelőre nem tudja teljesíteni az önvezetés terén azt, amit elvárnának tőle.

Mindemellett azt is tudni lehetett, hogy az Apple szívesebben fókuszálna a cég saját mesterséges intelligenciájának a fejlesztésére, mint a Project Titanra.

Nem veszik az e-Mustangokat 

A Fordnál is bezuhantak egyes e-modellek eladásai, így a cég több e-Mustangnak is milliókkal csökkentette az árát. A Mustang Mach-E elektromos SUV modellek eladásai például a felére csökkentek, az alapváltozat árát így több mint egymillió forinttal lejjebb vitték.

Az árzuhanás mértéke a modellcsalád csúcskategóriás termékei esetében volt a legszembetűnőbb; a Mach E GT ára például 2,7 millió, a hosszabb hatótávval rendelkező elektromos Mustang ára pedig 2,9 millió forinttal csökkent.

Mindeközben a Tesla 2025 közepétől egy új, a korábbi autóktól jóval olcsóbb járművet dob majd a piacra. A „Redwood” becenevet viselő modell ára várhatóan 25 ezer euró, tehát nagyjából 9,6 millió forint környékén fog mozogni.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET