A koronavírus miatt kényelmesebben repülhetünk majd?

Maximális komfort és biztonság – ezek a kulcsszavak a repülőgépek újratervezésénél.

Fotó: Instagarm

Az első a biztonság és csak második a kényelem. De egyik sem mehet a másik rovására, éppen ezért most rengeteg formatervező dolgozik a világ legnagyobb utasszállító-gyártóinál, hogy az utasok a jövőben is szeressenek majd repülni.

Napjainkban leginkább az foglalkoztatja a légitársaságokat, hogy bizalmat ébresszenek az utazókban. Ám miközben látványos változtatásokat eszközölnek, technikailag is újítaniuk kell, ráadásul a helyzetüket az is nehezíti, hogy ezek az innovációk mind hatalmas anyagi ráfordítást igényelnek, miközben a jegyárakat nem emelhetik meg drasztikusan. Így 2020-ban fel volt adva a lecke a mérnököknek és dizájnereknek, hogy hasznos, egyszersmind nem túl drága újdonságokkal rukkoljanak elő.

A Teague tervezői például a levegőelvezetésen dolgoznak: az utasok elhasznált levegőjét nem forgatják (ahogy a legtöbb repülőn most működik), hanem terveik szerint elvezetik. Mindezt az ülés alján elhelyezett, 3D-s nyomtatással készült ventilátor segítségével, amely lefelé terelné az elhasznált levegőt. A szerkezetet egyelőre „invisible germ isolation unit"-nak nevezik, azaz láthatatlan microba elszigetelő egységnek.

A Haeco amerikai repülési vállalat a jövőben úgy képzeli el a repülést, hogy két utas közé rakományt, csomagot tesz, így kihasználva az utasszállító üres helyeit teherszállításra. Az egyébként rendkívül klímatudatos elgondolás akkor is szuper újításnak számítana, ha nem lenne világjárvány. Bízzunk benne, hogy a döntéshozók rájönnek, ezzel a megoldással „békeidőben" is gazdaságosan használhatják ki a repülő tereit.

A Zephyr Aerospace tervezői az emeletes autóbuszok térrendezési elveit vették alapul, melynek értelmében úgy szeretnének kialakítani kabinüléseket az economy részlegen is, hogy azok helytakarékosak, kényelmesek és a lehető leghigiénikusabbak legyenek.

A galériában megnézheted a tervezők innovatív megoldásait:

Fotó: Avio Interiors


Az Avio Interiors székei megfordíthatóak, ezáltal nem lesz kevesebb hely, épp csak nem száll az utasokra a másik elhasznált levegője, és az újszerű üléspozíció ad egy kis intimszférát. Így nincs többé a másik ülésről ránk dőlő, alvó utas, ami cseppet sem hangzik rosszul. Ám arra, ha valaki köhög vagy tüsszög az utastéreben, még nem feltétlenül jelent megoldást ez az elképzelés.

A galériában megnézheted a tervezők innovatív megoldásait:

Fotó: Haeco Americas


A Haeco kevesebb utassal számol, viszont a kieső bevételt azzal pótolná, hogy teherszállításra használja az üres helyeket.

Fotó: Haeco Americas


A Haeco kevesebb utassal számol, viszont a kieső bevételt azzal pótolná, hogy teherszállításra használja az üres helyeket.

A galériában megnézheted a tervezők innovatív megoldásait:

Fotó: Zephyr Aerospace


A Zephyr szuper kis kabinokat hozna létre, hogy még az olcsó jeggyel utazók is kényelmesen utazhassank, az ülések ággyá alaktíhatók, és gyerekkel egy valódi kis kuckót is létrehozhatunk magunknak. Ennek az emeletes elrenedezésnek egyébként az a legfontosabb előnye, hogy így ugyanannyi utas férne el az economy osztályon, mint eddig tömött sorokban.

A galériában megnézheted a tervezők innovatív megoldásait:


A Zephyr szuper kis kabinokat hozna létre, hogy még az olcsó jeggyel utazók is kényelmesen utazhassank, az ülések ággyá alaktíhatók, és gyerekkel egy valódi kis kuckót is létrehozhatunk magunknak. Ennek az emeletes elrenedezésnek egyébként az a legfontosabb előnye, hogy így ugyanannyi utas férne el az economy osztályon, mint eddig tömött sorokban.

A galériában megnézheted a tervezők innovatív megoldásait:

Fotó: Universal Movement


A Universal Movemenet x Safran kollaboráció létrehozta az Interspace Lite üléseket, amelyk bár kiiktatják a középső ülést, a két szélső ülés így a lehető legjobabn kihasználha és kényelmes utazást biztosít. Ezeket egyébként úgy tervezték, hogy a pandémi után könnyen eltávolítható – merthogy egyes légitársaságok úgy terveznek, hogy a járvány után újra visszatérnek a túlbookolt repülőjegyforgalmazáshoz.

A kétszintes utazófülkék a Zephyr Aerospace tervei szerint így fognak kinézni és működni

youtu.be

New Double-Decker Seating Concept Could Change Airline Travel
AMI MÉG ÉRDEKELHET