3 új Kolodko-szobor séta távra – Tarts velünk!

Egy délutáni, budapesti séta alatt megnézhetjük mind a három új darabot.

Nehéz megkerülni a Kolodko Art néven alkotó szobrász, Kolodko Mihály műveit Budapesten. Az összes apró szobornak érdekes története van, és egytől egyig furcsa helyre került. Remek Kolodko-sétát szervezhetünk olyan Budapestre látogató utazóknak, akik nem egy hétköznapi idegenvezetésre vágynak a fővárosban. Ezúttal három új művét kereshetjük fel egy kellemes tavaszi séta alkalmával.

Arról már írtunk, hogy a Budai Várban van egy kis Kockásfülű nyúl, aki a távcsövével kémleli a gyönyörű budai kilátást. És még számtalan Kolodko-alkotásba belefuthatunk a városban – mindegyiknek külön sztorija van. Az ukrán-magyar származású szobrász, Mihail Kolodko, magyar nevén Kolodko Mihály az utóbbi pár hétben három új szobrot is kiállított, ráadásul ezek egy nagyobb sétával egymás után meg is tekinthetőek.

Budai Trabant

Fotó: Kolodko Art

A Margit híd budai hídfője alatt kezdjük a sétát, ahol egy mészkő Trabant szobrot láthatunk. A Kolodko-szobrok általában fémből vannak, ennek a mészkőszobornak azonban a felhúzó kulcsa van csak fémből. Az autó a Kisvakondból ismert felhúzós játékautóra emlékeztet. Ha megnéztük a Trabantot, menjünk fel a hídra és sétáljunk el a Nyugati térre, hiszen ott vár a következő alkotás.

A Nyugatinál vár Skála Kópé

A nosztalgia itt nem ér véget, hiszen a Nyugati pályaudvarral szemben, a Nyugati téren vár minket a napozó Skála Kópé. A téren állt egykor a Skála Metró áruház, illetve az épület ma is ott áll, de már más üzletek kaptak helyet benne. Skála Kópé volt a Skála áruházlánc reklámfigurája, aki a szlogen szerint szívén viseli a vásárlók vágyait – ezért a piros kis szív a szobron. A következő állomásra elsétálhatunk a Váci úton vagy a Duna-parton az Árpád-híd felé.

Orosz hadihajó az Árpád-hídnál

youtu.be

24.02.2022

A nagy sétánk következő állomása az Árpád-híd pesti oldalán vár egy komolyabb művel. Az ukrán-orosz háború kezdetén a Kígyó-sziget védelmezői nem adták meg magukat egy orosz hadihajónak. Pontosabban a védelmezők elküldték a fenébe az orosz katonákat, hősies tettükre emlékezik Kolodko ezzel a hajóval. A hajón Putyin feje látható és az egész apró hajó egy mészkő talapzaton áll, amely egy gyűrűs ujjat formáz – az emlékművön pedig ukrán címer díszeleg. Az óriás ukrán ujj és az apró orosz hajó szimbolikája mindenki számára egyértelmű...