Ne sétáljunk zokniban a mosdóba!
Giphy„Sok utas érthető módon a repülőgépes utazás időtartamára kényelmi okokból leveszi a cipőjét, ám véleményem szerint sosem szabadna lábbelik nélkül a mosdóba indulni” – olvashatók Stefán Dór Arnarsson, az izlandi PLAY létgitársaság pilótájának szavai a New York Postban.
Amellett, hogy a repülőgép folyosóján zokniban sétálni olyan, mintha az utcán is ezt tennénk, a mellékhelyiségekben akár víztócsákba is beleléphetünk – vizes zoknikat viselni pedig nem különösebben jó élmény.
Ne siessünk a felállással!
Nem véletlenül hangsúlyozzák a légiutas-kísérők a bemondókon keresztül, hogy amíg a jelzés világít, addig ne csatoljuk ki a biztonságiöveket. Sok utas viszont még azelőtt talpra áll, hogy a gép maga beért volna a megfelelő kapuhoz. Felállni úgy, hogy a repülőgép még mindig mozog igencsak veszélyes lehet: egy hirtelen fékezést követően bárki eleshet, megsebezheti magát, nem beszélve arról, hogy egy csomag is bármikor a fejünkön landolhat.
És azt tudtad, hogy Nem udvariasságból köszöntenek a stewardessek a repülőn – sokkal komolyabb oka van?
Ne pánikoljunk turbulenciát tapasztalva!
Giphy„A turbulencia sokkal nagyobb dolognak tűnhet, mint amekkora valójában: a repülőgépek fel vannak készülve az esetleges rázkódásra, így semmi bántódás nem éri az utasokat” – mondta Jeanie Carter, a Wheels Up magánpilótája. Ilyenkor az övek becsatolásával tesszük a legjobbat magunknak, illetve azzal, ha hallgatunk a légiszemélyzet utasításaira.
„Olyan ez, mint a hajók esetében: míg azokat a hullámok mozgatják, addig a repülőgépet hullámok helyett a láthatatlan turbulencia”
– tette hozzá Carter.
Ne tegyük mindkét táskánkat a csomagtérbe
Az etikett azt diktálja, hogy figyeljünk a körülöttünk lévő emberekre is, ez az íratlan szabály pedig akkor is érvényes, amikor a fedélzeten pakolunk. Bár nagyon kényelmes döntés lehet minden holminkat besűríteni a fejünk felett lévő csomagtárolóba, hivatalosan csak egy bőröndnek elegendő hely jár számunkra – ahogy minden más utas számára is. Tehát igyekezzünk ne elfoglalni mások elől a helyet, hanem a második, esetleg kisebb táskánkat rakjuk az ülés alá.
A Boeing egyes gépei nemrég a figyelem középpontjába kerültek: Mi van a Boeing 737 Max 9-esekkel, és hogyan nézheted meg, milyen géppel repülsz?
Húzzuk fel a sötétítőt, amikor arra kérnek!
Fotó: Erwan Hesry / Unsplash
Fel- és leszálláskor biztonsági oka van annak, hogy fel kell húzni az ablakon található sötétítőket. Egyrészt, ha bármilyen vészhelyzet történne ilyenkor, akkor az utasok szeme a földhöz közelítve már hozzá lesz szokva a fényhez, illetve a sötétséghez, így gyorsabban tudnak reagálni. Másrészt, ha még a levegőben történne valamilyen probléma a gép oldalán, akkor a légiutas-kísérők felhúzott sötétítők mellett ki tudnak látni az ablakokon. Amennyiben evakuálni kéne az utasokat, a személyzet ezeken keresztülnézve tudja megállapítani, hogy a gép melyik oldala biztonságosabb erre a célra.
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!
- Az easyJet pilótája szerint ezek a legtrükkösebb európai repülőterek a leszálláskor ›
- Odavan a TikTok a magyar pilótanő csatornájáért ›
- A férfiak fele azt gondolja, hogy képes landolni egy utasszállítóval – a szakértők vitatkoznak ›
- Az 5 másodperces biztonsági trükk, ami a pilóták szerint életet menthet ›
- Egy pilóta szerint ezek a legveszélyesebb időjárási jelenségek ›