Egy szakértő elárulta, illik-e borravalót adni a légiutas-kísérőknek
Szakmabeliek válaszoltak.
A borravaló kérdése régóta vitatott téma: míg a vendéglátóhelyeken vagy a futároknál gyakori szokásnak számít az, hogy felfelé kerekítjük a számlánk végösszegét, a légiutas-kísérők esetében ez nem olyan egyértelmű. A szakértők szerint ugyan egyáltalán nem elvárt a borravaló, de a kis ajándékoknak azért ők is örülnek.
A Travel + Leisure cikkében légiutas-kísérőket kérdeztek meg arról, hogy elvárják-e az utasoktól, hogy extra pénzzel köszönjék meg a repülést. Sara Nelson, a Légiutas-kísérők Szövetségének (CWA) elnöke 19 légitársaság több mint 50 ezer légiutas-kísérőjének képviseli, és elmondása szerint a borravalónak egyáltalán nincs helye a szakmában.
Nelson kiemeli, számukra az utasok biztonsága a legfontosabb, és munkájukat nem az alapján fogják elvégezni, hogy ki adta a legtöbb „juttatást”.
„Mit változtatna egy kis borravaló? Attól még, hogy a problémás utasok landolás után a kezünkbe adnának valamennyi pénzt, nem változna semmi: az ilyen magatartás egyszerűen szimplán nem elfogadható. Plusz a jattolás csak feltartana minket, emiatt nem biztos, hogy ugyanúgy tudnánk figyelni az utasok biztonságára”
– mondta Nelson.
A hivatalos álláspont szerint egyébként a jattolás a szürke zónába tartozik.
A magazin ezért néhány légitársaság véleményét is kikérte a témával kapcsolatban, ám az American Airlines, a Delta és az United is egyhangúan azt mondta, hogy a légiutas-kísérőknek nem kéne elfogadniuk a borravalót.
Adnak egyáltalán valamit az utasok a személyzetnek?
Azonban az apró ajándékokkal, ajándékkártyákkal már más a helyzet. A United Airlines egyik volt munkatársának bevallása szerint – főleg az ünnepi időszakban – 22 éves karrierje során többször kapott már ajándékkártyákat az utasoktól. Elmondása szerint az ilyen kuponok jól esnek a személyzetnek, hiszen egy stewardess rengeteget utazik, így repülőtérről repülőtérre járva ezeket könnyen be tudja váltani egy kis ételre vagy egy jó kávéra.
Az udvariasság mögött nem feltétlen a kedvesség áll: Nem udvariasságból köszöntenek a stewardessek a repülőn – sokkal komolyabb oka van
Fotó: Unsplash/Mohammad Arrahmanur
Ha nagyon kedveskedni szeretnénk a személyzetnek, akkor az kártyákon kívül az ehető ajándékok is jó választásnak számítanak. Otthon készített, illetve nem lezárt csomagolásban kínált édességeket, termékeket viszont egészségügyi okokból nem fogadhatnak el a légiutas-kísérők, így erre érdemes figyelnünk.
Például próbáljuk elkerülni ezeket a dolgokat: 8 udvariatlanság a repülőn, amitől a légiutas-kísérők a falra másznak
Mindenesetre az általános felfogás szerint egyáltalán nem szükséges semmilyen extra ajándékot adnunk a személyzetnek, egy szimpla „köszönömmel” és az udvarias viselkedéssel már bőven ki tudjuk fejezni hálánkat.
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!
- Ha utálsz várakozni, gondold át ezeket a népszerű látványosságokat ›
- A legnépszerűbb ülés a repülőn, de a következő hónapokban jobb kerülni ›
- Az 5 másodperces biztonsági trükk, ami a pilóták szerint életet menthet ›
- Régi dilemma: kinek járnak a középső karfák a repülőgépen? ›
- Utazás repülővel: a 8 legidegesítőbb dolog, amit csinálhatunk ›
- Egy budapesti szálloda is a világ legjobbjai között! ›