Egyre több utas mérlegel az ülésválasztásnál a Boeing-botrány óta
Megrendült a bizalom.
Amióta kiszakadt az Alaska Airlines ajtaja az év elején, egyre kevésbé bíznak az utasok a Boeing 737 Max-9-es típusú gépekben. Egy februári felmérésben annak jártak utána, hogy mennyire befolyásolták az elmúlt időszakban történő hibák, balesetek az emberek véleményét a repülésről – az eredmények szerint pedig jócskán.
A Boeing 737 Max-9-es típusú gépek körüli felhajtásról már mi is írtunk, ahogyan arról is, hogy bár hivatalosan már közlekedhetnek a gépek, az utasok nem annyira bíznak bennük.
A helyzeten az sem segített, hogy újabb gyártási hibákat találtak az érintett gépeken, ezek azonban nem fenyegetnek közvetlen veszéllyel, ráadásul friss hír, hogy távozik a Boeingtől a cég 737-es programjának vezetője a modell közelmúltbeli problémái miatt.
Éppen ennek a margójára kezdett bele a Fast Company-Harris magazin legújabb felmérésébe, melyben arra voltak kíváncsiak, hogy hogyan változtatták meg ezek az incidensek az – amerikai –utazók repülésről alkotott véleményét.
A február elején végzett kutatás kitöltése előtt a válaszadók 64 százaléka már hallott az említett hibákról, melyek elmondásuk szerint már a kitöltés ideje előtt is hatással voltak utazásaikra. A válaszadók 48 százaléka mostanában jóval körültekintőbben olvassa végig a biztonságról szóló tájékoztatókat,
40 százalékuk pedig arra is figyel, hogy milyen típusú repülővel tud utazni egy adott időpontban.
Fotó: Bambi Corro / Unsplash
Az eredmények szerint a kitöltők 36 százaléka a légitársaságokat is megválogatja, valamint 42 százalékuk vallott úgy, hogy egyre többször figyel az adott repülőgép szerkezetére.
Érdekesség, hogy 30 százalékuk mostanra inkább maga szereti kiválasztani azt, hogy a repülőgép melyik részében, és ezen belül is melyik ülésre foglalja le a jegyet – ez értelemszerűen attól függ, hogy melyik opciót érzik a legbiztonságosabbnak.
Az eredményeket a Kayak utazási portál adatai is igazolják, melyek szerint az Alaska Airlines gépén történt incidens óta közel tizenötször gyakrabban használták a portál azon szűrőfunkcióját, amivel az utasok utána tudnak nézni az egyes repülőgépek típusainak.
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!
- Egyre több a téves adat, a pilótáknak újra kell tanulni az analóg navigációt ›
- 6 hely, aminek környékén tilos a repülőgépeknek a levegőben tartózkodniuk ›
- Ezek a légitársaságok mentek csődbe 2023-ban ›
- Kigurult a hangárból a NASA szuperszonikus repülője, ami a Concorde utódja lehet ›
- Újra repülhetnek a Boeing gépei, de az utasok már nem bíznak a Max 9-esekben ›