
Nagy lehetett a nyomás a Land Rover mérnökein, hogy az új Defender méltó legyen emblematikus őséhez. Kipróbáltuk és jelentjük: a feladat teljesítése kiválóan sikerült.
A dicső múltból feltámasztott, kultikus modelleknek tűnő retroautók divatja évtizedek óta tart és nem csitul. A Land Rovernél azonban jól tudták, hogy az elsősorban célszerszámként legendává érett Defender újraalkotásánál kevés lesz a nosztalgiába oltott, modernizált külső, a rajongók számon fogják kérni az „örökélet plusz egy nap" szavatosságú, robusztus technikát, a praktikus részletmegoldásokat és mindazokat az időtlen értékeket, amelyek miatt a Defender többet jelent egy típusnévnél.
Terepen kőkemény
Az új modellt tavaly a Frankfurti Autószalonon felextrázott életmódváltozattal állították reflektorfénybe, majd idén tavasszal megismerhettük a kőkemény teherhordót is. A speciálisan tervezett terepgeometria valamennyi kivitelt kitűnő vezethetőséggel ruházza fel, országúton éppolyan stabil a kocsi, mint a vadonban, ahol az optimalizált terepszögek egészen elképesztő kalandozást tesznek lehetővé. Alumíniumvázának köszönhetően a Defender mintegy háromszor stabilabb és strapabíróbb a hagyományos vázszerkezetű riválisainál, és ehhez a speciális, masszív felfüggesztés, az állandó összkerékhajtás és a duplakuplungos váltómű remekül asszisztál minden terepen. Európába 2 literes dízelmotorral érkezik a modell, 200 lóerős teljesítménnyel, de hamarosan hibridhajtáslánccal is elérhető lesz.
A négy felszereltségi csomaggal személyre és feladatra szabható a Defender:- a Városi kiadáshoz például menő optikai kiegészítők
- a Country pakkhoz kerékív-védőelemek
- a Felfedező csomaghoz expedíciós tetőcsomagtartó
- a Kaland kivitelhez pedig egyebek mellett hordozható mosó jár, de a tetőre szerelhető sátor is sokat hozzáad az életérzéshez.
A Defender mintegy háromszor stabilabb és strapabíróbb a hagyományos vázszerkezetű riválisainál.
Okosabb, mint valaha
Odabent is nagyon landys lett a Defender, vagyis a célszerűségnek alárendelt formákat kiváló minőségű anyagokból rakták össze. A márka többi modelljével összehasonlítva látszik, érződik, hogy ez a kocsi elsősorban munkagép génekkel rendelkezik, ami sokak szemében inkább előny, mint hátrány. A bakancsos stílus roppant dögössé teszi a Defendert, kívül-belül. A térkínálat nagyvonalú, a típus újdonsága a két első ülés között kihajtható harmadik ülőhely, amivel szükség esetén igazi csapatszállítóvá alakítható az autó.
A felszereltségi listán megannyi praktikus kiegészítőt találunk a terepjáráshoz, ám ami fontosabb, semmilyen aktív és passzív biztonsági felszerelésnek és segédletnek nem érezzük hiányát. Olyan extrák is befértek például, mint a balesetmentes kiszállásra ügyelő rendszer, az aktív holttérfigyelő és az egyetlen pillantással leolvasható vezetőtájékoztató kijelző.
Summa summarum: masszív nagyvad, egyben szerethető társ lett az új Defender.
3 kedvenc extránk
ClearSight technológia: a továbbfejlesztett 3D-s panorámakamera segíti a tájékozódást rossz látási körülmények között, még a motorháztetőn is átnézhetünk vele.
Activity Key indítókulcs: a csuklóra erősíthető indítókulcs víz- és ütésálló, így bármilyen aktív programra magunkkal vihetjük. A pontos időt is megmutatja.
Remote alkalmazás: okostelefonról vagy -óráról, távolról is szabályozható a klíma, működtethetők a zárak, megállapítható a kocsi helye és nyomon követhetők az utazások.
Technikai adatok:
- Motor: 1 dízel
- Lökettérfogat: 1999 cm3
- Max. teljesítmény: 147 kW/430 nm
- H/Sz/M: 4583/2008/1969–1974 mm
- Tengelytáv: 2587 mm
- Csomagtartó: 397 liter
- Max. sebesség: 175 km/h
- Gyorsulás (0–100 km/h): 10,2 s
- Gyári kombinált fogyasztás: 7,5–9,4 l/100 km
- Alapár: 17 625 000 forint