Velence jövője: repülő e-csónakkal taxizhatunk majd

Ha nem süllyed el teljesen Velence, ilyen szárnyas e-csónakok lehetnek az új vízi taxik...

Fotó: Instagram

Az egész világon a környezetvédő és fenntartható tömegközlekedésre törekszenek a városvezetők, egyre több mérnök foglalkozik az elektromos tömegközlekedési járművek tervezésével és fejlesztésével. Bár a vízi városnak, Velencének nem jósolnak már hosszú jövőt (a klímaváltozás okozta gyors tengerszint-emelkedés miatt még ebben az évszázadban víz alá kerülhet), de ezt az olaszok még mindig nem akarják elfogadni. Most az ikonikus vízi taxikat akarják lecserélni e-csónakokra.

A dízelmotoros csónakok fölött eljárt az idő, nemcsak a levegőt szennyezik, de erőteljes hullámokat is generálnak, amelyek a műemlék-épületekben kárt tesznek. Hosszú távon ez a közlekedési eszköz már nem fenntartható.

Fotó: Shutterstock

Ezeket a szép, régi vízi taxikat elhivatott felváltani a repülő e-csónak. A Candela cég azt állítja, hogy megvan a legjobb megoldás: a P-30 elektromos, szárnyas „komp", amely a víz felett suhan. Ez a hajó a jövőben helyettesítheti az összes hagyományos velencei hajót, amelyek szennyezése és mozgása erodálja a város örökségét, és amely miatt éveken belül összeomolhatnak a fa cölöpökön álló épületek.

Gyorsabb lenne

A cég azt állítja, hogy a P-30-cal időt és pénzt takaríthatna meg a város és az utasok is, hiszen a hagyományos vízi taxikhoz képest gyorsabb lenne, és ha kevesebb régi típusú taxi úszna a csatornákban, akkor nem lenne ekkora forgalom. A P-30 szárnyashajó 30+ csomós sebességre képes, anélkül, hogy hangos lenne vagy túl nagy hullámokat verne.

A svéd cég azzal a reménnyel építette ezeket az elektromos vízi tömegközlekedési eszközöket, hogy az emberiség közelebb jusson a tisztább óceánokhoz és tavakhoz, plusz a velencei csatornák eredeti szépségének visszaállításához. A Candela elektromos szárnyashajói számítógép vezérlésűek, és garantáltan a legsimább körutazást biztosítják az ikonikus velencei csatornákon. Ugye elég meggyőző?

AMI MÉG ÉRDEKELHET