Érti az idők szavát – OPEL ASTRA PLUG-IN HIBRID

Régi-új városi kedvenc, amiért most már azok is odalesznek, akik a fenntarthatóságot is figyelembe veszik.

A hetedik generációjához érkezett Opel Astra évtizedek óta stabil pontnak számít. Az Opel a hatékonyságot zászlajára tűzve többek közt két igazán dinamikus, fenntartható meghajtású kivitelt is kínál a márka legelső kompakt plug-in hibridjeként.

Amikor több mint 30 évvel ezelőtt az Opel piacra dobta az Astrát, a kompakt autók a fénykorukat élték. Magasan ez volt a legnépszerűbb kategória, de a német modell az óriási konkurenciaharc közepette is folyamatosan az élvonalba tartozott – az értékesítések és a felhasználók elégedettsége terén is. Az aktuális, hetedik generáció még nagyobb kihívásokkal néz szembe, ám legyen szó akár környezettudatosságról, akár magas szintű digitalizációs elvárásokról, az új Astra plug-in hibrid modelljeivel gondolkodás nélkül áll a sor élére. Alacsony súrlódású motorjai és nagy teljesítményű villanymotorjai kéz a kézben dolgozva biztosítanak emissziómentes autózást, az Opel változatos töltési rendszereit használva pedig biztosak lehetünk benne, hogy autónk mindig útra kész lesz.

Alapadtok:

  • MEGHAJTÁS: 1 dízel, 2 benzines, 2 hibrid
  • TELJESÍTMÉNYSZINT: 110-225 LE
  • MÉRETEK (H/SZ/M): 4374/1860/ 1470 mm
  • TENGELYTÁV: 2675 mm
  • CSOMAGTARTÓ: 422/1339 liter
  • ALAPÁR: 10 460 000 Ft

Időtálló megjelenés

A Vizornak nevezett frontrész az Opel mindegyik új modelljének egységes formanyelvet biztosít, de a kultikus státusú Mantra kupéra visszautaló dizájnmegoldás talán az Astrának áll a legjobban. És nem csak szemből látványos! Az élek, domborulatok és formák letisztult, harmonikus egységgé álnak össze, nyoma sincs fölösleges, hatásvadász próbálkozásoknak. Meglepő lenne, ha ez a formaterv nem hatna esztétikusnak jó pár év múlva is. Ráadásul a dizájnhoz remekül passzoló, erőt és dinamizmust sugárzó sárga metálfényezés alapszínnek számít, így a Magyarországon kapható három felszereltségi szint (Business Edition, Elegance és GS) egyikénél sem kell felárat fizetni érte.

Papírja van róla

A belső tér legfeltűnőbb eleme az Opel Pure Panel műszerfal, amely a 10 colos átmérőjű digitális műszerfalból és az ugyanekkora infotainment-kijelzőből áll össze. Szerencsére a technológiai fejlődés iránti elkötelezettség nem lépte át az észszerűség határát, így a középkonzolon megmaradt néhány praktikus gomb és kapcsoló is. Az összeszerelés és a felhasznált anyagok minősége nem hagy kivetnivalót maga után, a helykínálat megfelel a méretkategóriának (négy felnőtt nyugodtan vállalkozhat hosszabb útra is), a szögletes csomagtartó pedig jól pakolható. Vagyis ebből a szempontból a modell hozza a szegmensben elvárt értékeket, de van egy pont, amelyben a márka régóta kitűnik a mezőnyből, és ez az új Opel Astra esetében sincs másképpen. A németországi hát- és gerincbántalmakat vizsgáló szervezet, az AGR tanúsítványával rendelkező memóriás és állítható ülőlaphosszúságú ülések ebben a modellben is tökéletes menetkomfortot biztosítanak.

Tisztán gyors

A tölthető akkumulátorral szerelt plug-in hibridek egyre népszerűbbek, de a kompakt kategóriában még ritkaságnak számít ez a hajtásrendszer. Az Opel Astra esetében azonban egyből kétfajta közül is választhatunk: a 81 kW teljesítményű villanymotor azonos, de a hozzá társított 1,6 literes, benzines erőforrás 150 vagy 180 LE teljesítményt ad le. Ennek megfelelően a rendszer összteljesítménye 180, illetve 225 LE, ezt nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetíti az első kerekek felé. A 12,4 kWh kapacitású akkumulátortelep akár 60 kilométeres, tisztán elektromos hatótávot biztosít. A padlólemezbe integrált akkumulátornak köszönhetően a plug-in verziók súlypontja alacsonyabb, ami érezhetően jótékony hatással van a menetdinamikára, a stabilitásra és így a vezetési élményre is. A plug-in mellett természetesen a hagyományos meghajtás is része a kínálatnak. Az 1,2 literes benzines erőforrás 110 és 130 lóerős változatban kapható, az 1,5 literes dízelmotor teljesítménye szintén 130 LE. Az Opel Astrának tehát úgy kell lépést tartania a kategóriája változásaival, hogy közben megőrzi azokat az értékeket, amelyek töretlen népszerűséget hoztak a modellnek. A mérnökök fellélegezhetnek: a feladat teljesítve.

3 KEDVENC EXTRÁNK

Intelli-lux: A LED Pixel fényszórórendszer 168 külön-külön kapcsolható LED-egysége révén radikálisan javítja a láthatóságot, állandó távolsági fényt biztosít és nem vakítja el az elöl haladó vagy szembejövő autók vezetőit.

Intelli-air: Automatikusan lezárja a levegőkeringtetést, ha kint rossz minőségű levegőt észlel, és ugyanúgy automatikusan beindítja azt, ha az utastérben friss levegőre van szükség. Az intelligens érzékelőket ráadásul új, nagy hatékonyságú légszűrőkkel kombinálták.

Intelli-vision: A négy kamerából álló technológia automatikusan aktiválódik, ha szükség van rá – például amikor a vezető hátramenetbe kapcsol. Mivel könnyen válthatunk az egyes kamerák képei között, átfogó képet kapunk a környezetről, így szűk helyen sem lesz gond a parkolás.

AMI MÉG ÉRDEKELHET