Nem veszik az elektromost, a Toyota belső égésű motorokat fejleszt

A gyártó szerint továbbra is szükség van a belső égésű motorokra a jövőben.

Fotó: Anusak Laowilas/NurPhoto via Getty Images

A Toyota Csoport rekordértékesítést produkált 2023-ban, így továbbra is a világ elsőszámú autógyártója maradt. Az iparági elemzőket is meglepő történelmi eladásokban azonban minimális a villanyautók száma, ezért a Toyota az elektromos hajtást háttérbe helyezve új belső égésű motorok fejlesztésébe kezd.

A Toyota, Lexus, Daihatsu és a Hino márkákat összefogó csoport az előzetes várakozásokat is túlszárnyaló, 11.233.039 darab új autó adott el világszerte 2023-ban, számolt be az eredményekről az e-cars.hu. A Toyota Csoport így a negyedik egymást követő alkalommal bizonyult a világ legnagyobb autógyártójának – a 2022-es évhez képest 7,2%-al növelve a márka az eladásait.

Amellett, hogy a Toyota a saját, eddigi eredményeit is túlszárnyalta, az eladási adatok történelmi rekordot is jelentenek, hiszen eddig egyetlen autógyártó sem adott el ennyi autót egy évben.

Az elektrifikált eladások ugyan szintén rekordot döntöttek (csak Toyota és Lexus márkából 3.679.557 darab részben vagy teljesen elektromos meghajtású modell talált gazdára), ami a Toyota Motor Company globális értékesítéseinek 36%-át jelenti, de az Autónavigátor kiemeli:

ebből mindösszesen 104 018 volt tisztán elektromos hajtású, ami az eladási adatok egy százalékát sem éri el a cégcsoporton belül (0,926 százalék).

Az adatokat látva a Toyota úgy döntött, hogy továbbra is szükség van a belső égésű motorokra a jövőben; Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke pedig bejelentette, hogy a gyártó komoly motorfejlesztő projektbe kezd.

Fotó: Scott Olson/Getty Images

A Toyota tisztán elektromos bZ4X modellje nem hozta a várt eredményeket

Toyoda szerint a tisztán elektromos modellek eladásai soha nem fogják átlépni a 30 százalékot, a maradék 70 százalék pedig benzines, hibrid és hidrogén üzemanyagcellás járművekből tevődik majd össze – a dízeles autókra viszont nem tért ki.

Ez is érdekelhet: Ekkor érkezhet a Tesla olcsó autója, ami a BYD-vel versenyezne

A bejelentés meglepetésként érte az iparágot, tekintve, hogy a nagyobb gyártók az elektromos átállás jegyében a tervek szerint már 10 éven belül megszüntetnék a belső égésű motoros modellek forgalmazását. A japán cégcsoport szerint viszont a villanyautók nem jelentenek kizárólagos megoldást a karbonsemlegességre.

A Toyota a trenndel szemben  

A bejelentés már csak azért is meglepő, mert az idei, Las Vegasban tartott Consumer Elektronics Show (CES) nemzetközi tech-kiállításon a szén-dioxid-semleges technológiára irányuló figyelem nagy részét idén is az elektromos járművek kapták, de a hidrogénenergia kiaknázása két autóipari óriásnak köszönhetően minden eddiginél közelebb került a valósághoz.

Erről részletesebben itt írtunk: CES 2024: az autógyártók már az elektromos hajtás alternatíváját keresik

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET