Autóteszt: Teker(g)és a nyugati végen

Autó és bicikli a legjobb párosítás egy kalandokkal teli, mozgalmas nyaraláshoz.

Legutóbb megmutattuk, milyne lesz a jövő tökéletes lakóautója. Ezúttal egy olyan autót teszteltünk, amivel álom a vakáció: Sopron után Kőszeg irányába navigáltunk. Meredek kaptatók, izgalmas terepek, jól tekerhető országutak. Minden adott egy autós-bringás kiruccanáshoz.

KÍSÉRŐNK: 

TOYOTA PRORACE CITY VERSO

Méretek: 4403/1848/1800 mm

Kombinált fogyasztás: 5,1-7,8 l/100 km

Alapár: 6 520 000 forint

Baráti társaságunk pénteken reggel kerekedett fel, hogy a háromnaposra nyújtott hétvégét az ország nyugati szélén, erdők-mezők által körülölelve, a természet békéjében töltsük el. A kiránduláshoz csomagjaink mellett helyet kaptak a bringák is, így külön hálásak voltunk a konvojban guruló Toyota ProAce City Versóért, amelybe a szűkösség legcsekélyebb érzete nélkül pakoltunk be mindent – a többi közt egy egész kerékpárt is.

Fotó: malomporta.hu

Malomporta

1. nap: Bozsok és Velem – Kicsi falvak, temérdek látnivaló

Vidéki kiruccanásunknak mi más is nyújthatna tökéletesebb hátországot, mint a Stílusos Vidéki Szállodák legfiatalabb tagja, a bozsoki Malomporta! Érkezésünk után gyorsan elfoglaljuk az apartmanokat, majd a fákkal övezett udvarban egy kényelmes fotelben üldögélve, teával a kezünkben igyekszünk visszalassulni a dolgos hétköznapokból. Az ország legtisztább levegőjű települése megér egy egész napot: közvetlenül az egykori malomból kialakított szállás mellett fekszik az ősfákkal körülvett Sibrik-kastély, vele szemben lovarda, míg a malom mögött az Országos Kéktúra vonala húzódik. Kalóriát pótolni az alig 350 lelket számláló település központjában lévő „cukiban" lehet, ahol a szortiment kialakításában központi szerepet játszik a szomszédos Velemről származó, országhírű gesztenye. Utunk a közel 600 méter magasan fekvő velemi Szent Vid-kápolnához visz tovább. Mivel sportosság helyett inkább a fáradtság diktál, néhányan autóval gurulnak felfelé, a bicikliket csak fent szedjük elő, onnan viszont már hazáig kerekezünk.

2. nap: Vaskeresztes – Borászatok nyomában

A házikenyéről és a Malomporta saját hústermékeiből készített bőséges reggelink után Vaskeresztes felé indulunk. Az autót Bozsokon hagyjuk, és az egész napot két keréken töltjük, a káprázatos táj és a patinás udvarú porták látványa ugyanis megéri a lassabb tempót. Így azon is van időnk elmélázni, hogy az egykori vasfüggöny mentén csalinkázunk... Vaskeresztes, a leghűségesebb falu, amelyet a trianoni békeszerződés ellenére népszavazással csatoltak vissza Magyarországhoz, többségében németek lakta település. A Vas-hegy másik oldala már Ausztriához tartozik, olyan kiváló osztrák borászatokkal, mint a Wachter-Wiesler vagy a Krutzler. Mi most mégis egy magyarhoz, Garger Imréhez tartunk, aki több évtizednyi nyugati lét után költözött vissza a szülőfalujába. A még két évtizede sem működő Garger Pincefókuszában a kékfrankos áll, szakértői elismerések pedig igazolják, hogy Imre jól választotta meg második hivatását. Borozni persze mindig csak mértékkel, bringával meg főleg, így mi most éppen csak kóstolunk, növeljük az elismerések számát, és visszakanyarodunk a szállásunk felé.

3. nap: Cák és Kőszeg – Vissza a múltba!

Már korán reggel konstatáljuk, hogy kevés az idő, ami erre a környékre jut, hiszen rengeteg a látnivaló! Pincék, kastélyok, várak... Az utolsó napunkra egy kicsit lankásabb és rövidebb útszakaszt választunk. Ismét Velem felé tekerünk, viszont most Cák az első megállónk. Az alpokaljai kis falu a műemlékvédelem alatt álló pincesora miatt vált nevezetessé. Az egykor szőlőből és borból élő település a filoxériajárvány után gesztenyetermesztéssel kezdett foglalkozni, a régi pincék mára szabadtéri skanzenként üzemelnek. Hangulat: csillagos ötös! Innen fülig érő szájjal Kőszegnek vesszük az irányt, ahol a város kedves középkori hangulata másfajta ámulatba ejt. Szeretjük ezt is. Megcsodáljuk a várat, majd csendben, élményekkel gazdagodva fogyasztjuk el ebédünket az óváros főterén, a Portré Étteremben, mielőtt ismét autóba ülve hazaindulnánk.

A jó útitárs

  • Nagyvonalú: akkor sem jön zavarba, ha a bőröndök és táskák mellé egy bringát is be kell fogadnia a
  • Rugalmas: szabadon variálható 7 ülésével minden csomag megtalálja a helyét, és tágas tér marad az utasok számára is
  • Üzembiztos: nem versenyló, de biztosan eljuttat A-ból B-be, hegyen-völgyön, és még egy kis terepen is – a 100-150 lóerőig terjedő motorpaletta tagjai 1.2 Turbo benzines vagy 1.5 dízelváltozatban ezt mind vállalják
  • Vigyáz ránk: a Toyota Safety Sense rendszer igazi őrangyala az utazóknak
AMI MÉG ÉRDEKELHET