Európába jön Taylor Swift, az egész kontinens turizmusára hatással lehet

Kevés előadónak ennyire eltökélt a rajongóbázisa.

taylor swift

Ázsiai turnéját követően 2024 májusban Európában folytatja koncertsorozatát a 21. század egyik legnépszerűbb popdívája, Taylor Swift. Az Egyesült Államokban rengeteg bevételt generált a Mastercard által csak „Swift liftnek” nevezett jelenség, az énekesnő eltökélt rajongói ugyanis nem félnek költeni a koncertek között.


Első hallásra abszurdnak tűnhet, hogy egyetlen előadóművész koncertturnéja jelentős hatást tud gyakorolni egy adott terület gazdaságára, ám a jelenség nagyon is valós. Taylor Swift esetében ráadásul nem kevés összegekről lehet beszélni.

A Mastercard gazdasági intézete (Mastercard Economics Institute) kimutatása szerint a The Eras néven futó turné az Egyesült Államokban jelentős bevételt generált, melyből főleg a turisztikai szektor profitált.

A cég által csak „Swift liftnek” nevezett jelenség az ország 20 helyszínén összesen több mint 100 millió dollárral (közel 36 milliárd forinttal) járult hozzá az éttermek bevételéhez.

Ha ez nem lenne elég, az ország turisztikai szervezete szerint a rajongók átlagosan 1300 dollárt (nagyjából 467 ezer forintot) költöttek utazásra, szállodákra, ételekre és különböző merchandise termékekre. Az énekesnő még az NFL-re is óriási hatással volt, hiszen összejött a Kansas City Chiefs csapatának játékosával, Travis Kelce-el – ez pedig úgy látszik, hogy a focimezek eladásán és a sportesemény nézettségén is növelt.

A Thrillist szerint a Taylor Swift iránti lelkesedés olyan mélyreható, hogy gyakorlatilag egy teljesen új, utazáshoz és élményekhez kapcsolódó szegmenst hozott létre. A rajongók mára már több – nem hivatalos – Taylor Swift tematikájú hajós körutazáson, illetve városnéző sétán is részt vehetnek, de a fanok meggyőzése érdekében a légitársaságok és a szállodák is igyekeznek nyilvánosan kifejezni „rajongásukat” az énekesnő iránt.

Az American Airlines például a Super Bowl sporteseményre induló járatait Swift 1989 című száma után AA1989-nek nevezte el.

Mi várható Európában?

Az Eras turné európai szakaszára is készülnek a szektorban: a Contiki utazási vállalat például tudva, hogy a rajongók számára nem jelent akadályt a távolság, egy különleges, 18-35 éves korosztályra tervezett utazási csomaggal rukkolt elő a koncertek idejére.

A csomagok 9-14 napnyi extra, más Swift-rajongókkal együtt töltött programot ajánlanak az érkező vendégeknek – persze ezek mind a turné helyszínei és időpontjai köré épülnek.

Ugyan ezek a tevékenységek, utazások nem nagyon különböznek a cég hagyományos kínálatától, ám az egész élménycsomagot szándékosan az énekesnő rajongóinak állították össze.

Az ajánlat Swift öt koncerthelyszíne köré lett felhúzva, megvásárlásával május 12. és 21. között összesen hét országot látogathatnak meg az utazók.

Ezt jelenleg 1636 dollárért (nagyjából 587 ezer forintért) kínálják, a csomagba pedig nyolc szálláshelyen töltött éjszaka, nyolc reggeli és három vacsora tartozik bele.

„Az csomag lényege, hogy az utazásokban a rajongók hozzájuk hasonló emberekkel együtt tudjanak részt venni. Ráadásul így nemcsak közösségi élményben lehet részük, de segítségünkkel a nyaralásukból is a legtöbbet tudják kihozni”

– mesélt a kezdeményezésükről Lottie Norman, a Contiki marketingigazgatója.

Ha már körutazás: 4 kontinens, 80 nap: a föld körüli luxusvonatút, ami Magyarországot is érinti

Azt egyelőre még csak találgatni lehet, hogy pontosan mekkora bevételt hoz majd Európa városainak az énekesnő egy-egy koncertje, de az tény, hogy az olyan rajongók, akik utazni is hajlandóak a koncertjeiért, tartózkodásuk során gyakran jóval többet költenek, mintha otthon maradtak volna.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET