Szuper mini, szuper dizájnos SUV

Leteszteltük a Toyota új, mini SUV-jét, a Aygo Crosst.

Fotó: Toyota

A szupermini kategóriában a Toyota szinte hiánypótlásként mutatta be divatos crossoverét, az Aygo Crosst, az eredmény pedig maximálisan igazolja a törekvést.

Tetszik, nem tetszik, tény, hogy a SUV-őrület meghódította és nem ereszti a világot, a gyártók minden kategóriában igyekeznek magasabbra emelni modelljeiket, hogy a profitpiacon versenyben maradjanak. Ahol egyébként a Toyota őrzi vezető helyét, ami nyilván az alaposan megfontolt kínálatának is köszönhető. Na meg a legendás minőségének, amit, bár mindenki tud, mégsem lehet eleget ismételni. Divatos megjelenéséről első pillanatra látszik, hogy a legkisebb modell, az Aygo új generációjának szabadidőjelleggel való felruházása is felfelé fogja lendíteni a mutatókat.

Nem csak dögös

Fotó: Toyota

Hiba lenne azonban annyival elintézni az Aygo Crosst, hogy kívánatos divatcikk, hiszen a fejlesztők sikerrel adtak hozzá belső értékeket is. Természetesen abból indultak ki, hogy nem családi kombiról van szó, tehát a városjáráshoz optimális parányi méretekből kell kihozniuk a legtöbbet. Az eredmény egy-két személynek fejedelmi, de néggyel is barátságos, variálható az utastér, ami mögé még a sporttáskák is beférnek, ha a tulajdonos, mondjuk, tenne egy Balaton-kört a haverokkal. Mert az Aygo Cross, bár nem utazóautónak készült, roppant kellemes társ a kiruccanásokhoz is, nagy kerekeivel még a Káli-medence eldugottabb, kopottabb útjain is gond nélkül elmegy. Ráadásul mindehhez az opcionálisan rendelhető, hatalmas harmonikatető teremt bulihangulatot.

Üdítő kivétel

Fotó: Toyota

A fürge és remekül manőverezhető kocsi legfőbb terepe azonban a város, ahol a magas üléspozíció előny, miként a kis méret is. Az utóbbi miatt felszereltségben azonban nem kell kompromisszumot kötni, a Toyota Safety Sense biztonsági berendezéseinek tárháza teljes, ahogy a szórakoztató-információs rendszer is hozza a nagyobb kategóriákban is elvárható szintet. Az üdítően egyedi, kilenccolos kijelzővel ellátott központi egység egyértelműen kommunikál, a mobileszközök felismerése és társítása problémamentes, a felhőalapú navigációs rendszer percrekész, a dugókat is segít elkerülni, a parkolósegéd pedig a horpadásokat. Az Aygo Crosshoz letölthető MyT alkalmazás lehetővé teszi, hogy a telefonunkról távvezéreljük az utastér bizonyos funkcióit, például a klímát. A kellemessé tett autózás élvezetére a 300 W összteljesítményű JBL hangszórók teszik fel a koronát.

A hódítás mestere

Fotó: Toyota

Az egyliteres, háromhengeres, 12 szelepes motor dinamikája több mint elég a mindennapos városi használathoz, és autópályán sem fogy ki a szuszból. Ráadásul láncos vezérlése az örök élet garanciája, fogyasztása és környezeti terhelése pedig példásan alacsony.

Nagy csábítót alkottak tehát a Toyota Aygo Cross képében a mérnökök, és mokány megjelenése, határozott kiállása, egyedi színkombinációi miatt nem kizárólag a hölgyek fejét fogja elcsavarni, sőt! A lemezek alatti fejlett technika, az alaposan átgondolt, többféle célra is optimalizált utastér és a kiváló használhatóság a pragmatikusabb férfiakra is hatással lesz. Semmi kétségünk afelől, hogy ez a kocsi letarolja a piacot.

Kedvenc extráink:

Fotó: Toyota

Harmonikatető: Az opcionálisan választható, nagy méretű vászontető különleges hangulatot ad az autózásnak, városban és országúton egyaránt.

Myt alkalmazás: Meleg időben az okostelefonról távvezérelhető klíma aranyat ér, ahogy az utastér egyéb funkcióit is irányíthatjuk onnan.

Egyedi, élénk színek: Kardamomzöld, gyömbérbézs, borókakék, chilivörös. Az Aygo igazán egyedivé és feltűnővé tehető vidám színkínálatával.

Technikai adatok

  • MOTOR: 1.0 l benzines
  • LÖKETTÉRFOGAT: 998 cm3
  • MAX. TELJESÍTMÉNY: 72LE/53 kW
  • MÉRETEK (H/SZ/M): 3700/1740/ 1525 mm
  • TENGELYTÁV: 2430 mm
  • CSOMAGTARTÓ: 319–1305 liter
  • MAX. SEBESSÉG: 158 km/h
  • GYORSULÁS (0–100 KM/H): 15,1 s
  • GYÁRI KOMBINÁLT FOGYASZTÁS: 4,7 l/100 km
  • ALAPÁR: 4 780 000 forint (bevezető kedvezménnyel)
AMI MÉG ÉRDEKELHET