15 év után új, nagysebességű vasúthálózat épül a szomszédban

Töretlenül zajlik Európában a vasútfejlesztés.

vonat olaszország
Fotó: Getty Images/Jordan Siemens

A hálókocsis útvonalakon keresztül a látványos tájakon haladó szerelvényekig, Európa vasúthálózata az elmúlt években folyamatosan fejlődik. A legújabb fejlesztés az egymással szomszédos Olaszországot és Szlovéniát érinti, mely országok között legutóbb 2008-ban létezett közvetlen vasúti összeköttetés.


Az olasz vasúttársaság, a Trenitalia még tavaly decemberben tesztelt egy, Velencét és Ljubljanát összekötő útvonalat.

A vonat Velencéből indult, majd Portogruaro, Monfalcone, Bivio Aurisina állomásait érintve érkezett meg a Ljubljanától 80 kilométerre található Sežanába.

A tervek szerint viszont a közvetlen útvonal egészen Milánóig elnyúlhat majd.

Lengyelországban is nagy projekt készülődik: Gigarepülőtér után szupersebes vasútvonal épül Közép-Európában

Fotó: Tom Wheatley / Unsplash

Trieszt, Olaszország

Az olasz és a szlovén vasúttársaságok megállapodásának köszönhetően a tervezett útvonal olyan úti célokat is érinteni fog, mint Velence, Trieszt, illetve a szlovén látványosságok közül például a Postojnai-barlangokat és a lovakról híres Lipicát – számol be a fejleményekről a Time Out.

2023 márciusában az olasz kormány 1,8 milliárd eurót szánt arra, hogy felújítsa a Velence-Trieszt útvonalat, amin így már nagysebességű vonatok is tudnak közlekedni – a szlovén hálózatot viszont még tesztelni kellett.

Úgy tűnik, a tesztek jól sikerültek, mivel a vasúti közlekedéssel foglalkozó olasz Ferrovie az X-en (egykor Twitter) megosztott bejegyzése szerint az utasok június 9-es kezdődátummal számolhatnak – bár mindezt a Trenitalia még nem igazolta.

A várakozások szerint a Milánó és Ljubljana között közlekedő járat nagyjából 7 óra alatt tudná megtenni a távot.

Fotó: Eugene Kuznetsov / Unsplash

Ljubljana

Ha kedvet kaptunk a vonatozáshoz: 2024 legjobb vonatútjai Európában, amiket érdemes lesz kipróbálni

„Triesztet és Ljubljanát először 1857-ben kötötte össze egy vasútvonal, ekkor még mindkét város a Habsburg Birodalom részét képezte. Trieszt ekkor az egyik legjelentősebb kikötővárosnak számított, és Béccsel való kapcsolata kulcsfontosságú volt a birodalom számára”

– magyarázta Giovanni Vale, az Extinguished Countries újságírója a CNN-nek.

„Az első világháború végével Trieszt egy szinte perifériális helyzetben lévő várossá vált, emiatt pedig nem feltétlen alakult ki közvetlen vasúti összeköttetés olyan nagyobb városokkal, mint például Ljubljana, Zágráb, Belgrád vagy Budapest”

– tette hozzá.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET