20 fok decemberben? Ezekre a helyekre menekülhetünk a téli hideg elől!

öböl madeirán

December gyakran szomorkás időjárást hoz: bár az ünnepek közeledte a legtöbbünket jó kedvre deríti, a fagyos reggelek és az esős, borús napok megnehezítik a dolgunkat. Most olyan európai úti célokat mutatunk, ahol a viharos szelet és az ónos esőt könnyedén homokos tengerpartra és ragyogó napsütésre cserélhetjük – ráadásul ehhez el sem kell hagynunk Európát.

Tenerife, Spanyolország

Unsplash/Fausto García-Menéndez

A spanyol Kanári-szigetek legnagyobbika, Tenerife régóta népszerű úti cél, és ez nem véletlen: a Marokkó nyugati partjainál fekvő szigetcsoport időjárása földrajzi elhelyezkedésének köszönhetően egész évben kiváló, még decemberben is 21 fok körül van az átlaghőmérséklet.

A számos város közül a legjelentősebb Santa Cruz, amely a sziget északkeleti csücskében fekszik. A több mint kétszázezer főt számláló fővárosban találjuk Tenerife fő turisztikai látványosságait. Ha pedig a sok téli napsütést megunva egy kis kultúrára vágynánk, látogassuk meg a TEA (Tenerife Espacio de las Artes, vagyis Tenerifei Művészeti Tér) nevű, világszínvonalú kortárs múzeumot.

Fotó: Shutterstock

Illusztráció

A szigeten rengeteg természeti csoda is található, közülük a legimpozánsabb a Teide, amely 3715 méterével Spanyolország legmagasabb csúcsa és a világ harmadik legnagyobb aktív (bár 1909 óta szunnyadó) vulkánja.

Hozzá kapcsolódik az UNESCO világörökség részét képező, 19 ezer hektáron elterülő Teide Nemzeti Park, ahol csodás vulkanikus tájakon túrázhatunk.

Madeira, Portugália

Shutterstock

Madeira

Madeira egy vulkáni eredetű szigetcsoport az Atlanti-óceánon, Portugália szárazföldi része és az előbb említett Kanári-szigetek között. Téli klímája az egyik legmelegebb Európában: decemberben 20 fok körül van itt átlaghőmérséklet.

Fotó: Shutterstock

Illusztráció

Ha kiszakadnánk a főváros, Funchal nyüzsgéséből, Madeira változatos tájain rengeteg lehetőségünk nyílik a kikapcsolódásra.

Bár az óceán ilyenkorra már lehűl, az aranyszínű strandokon rövid időre bemerészkedhetünk a vízbe (az biztos, hogy nem lesznek sokan rajtunk kívül). Ha ennél is aktívabban töltenénk a decemberi nyaralásunkat, kiváló terepet találunk a hegyi kerékpározáshoz. A túrázók számára pedig ajánlott a „levadának” nevezett speciális öntözőcsatornák kipróbálása: ezek egykor az esővizet szállították a hegyekből a településekre, most viszont már kirándulhatunk is rajtuk a sziget erdejei, hegyei és völgyei között.

Valletta, Málta

Unsplash/Micaela Parente

Valletta egy kicsi, de annál elbűvölőbb város, amely rendkívül változatos építészetéről és labirintusszerű utcáiról híres. A teljes máltai főváros az UNESCO Világörökség része – ez nem is olyan meglepő, hiszen területén rengeteg (szám szerint 320 műemlék) található, ezáltal pedig a világ egyik „legkoncentráltabb” történelmi jelentőségű területe.

Barokk, reneszánsz és neoklasszikus épületek kavalkádjában bolyonghatunk itt a tenerifeinél vagy a madeirainál néhány fokkal hűvösebb időben, de így sincs okunk panaszra: Valletta decemberi átlaghőmérséklete több, mint kellemes, 17 fok körül mozog.

Ha ide utazunk az itthoni tél elől, a műemlékek mellett érdemes ellátogatnunk a helyi piacokra, amelyeknek a városban egészen lenyűgöző kultúrája van – kiemelkedően izgalmas például a vasárnapi szabadtéri piac a városkapunál.

A szűk utcákat számos étterem és apró üzlet is tarkítja. Előbbiekben a helyi és a nemzetközi konyha remekeivel egyaránt találkozhatunk, utóbbiakban pedig a máltai kézműves termékek legjavát vásárolhatjuk meg – az ország ugyanis jól ismert üvegfúvásáról vagy épp órakészítéséről. Málta kompakt mérete miatt Valletta nagyszerű kiindulópont más úti célok meglátogatásához is: a szomszédos szigetre, Gozóra például könnyedén eljuthatunk egy 45 perces hajóúttal.