5 napsütötte úti cél, ahol már májusban is remek az idő

Ha spontán nyaralásra indulnánk.

Taormina, Olaszország

Taormina, Olaszország, Fotó: Unsplash/Ruth Troughton

Bár a nyár nem véletlenül az utazók kedvenc időszaka, néhány helyszínen már májusban is kifejezetten nyárias időjárásra számíthatunk. Mutatunk öt olyan úti célt, ahol a következő hónapban sem kell tartanunk a hűvöstől!

Algarve, Portugália

Portugália legdélebbi tartománya, Algarve tökéletes választás lehet azok számára, akik még a csúcsszezon előtt indulnának tengerparti utazásra. A térségben az átlagos májusi hőmérséklet 18 és 23 Celsius-fok között alakul, ami bár a fürdéshez még kevés lehet, ám minden más tevékenységhez ideális. A homokos partszakaszokat aranyló sziklák tűzdelik, melyek sokszor barlangokat, lagúnákat rejtenek magukban.

Ha a legkedveltebb célpontokat keresnénk fel, akkor Faro, Lagos, Albufeira vagy Tavira településeit célozzuk be, ahol a kultúra, az építészet és az üdülés találkozik. A termálfürdőkért látogassunk el Monchique területére, egy kis testmozgásért pedig béreljünk biciklit, és tekerjünk végig a partmenti kerékpárutakon.

Szicília, Olaszország

A csizma orrával szemközti szigete már májusban is kiszámítható időjárással kecsegtet: a hőmérséklet általában 18 és 24 Celsius-fok között alakul. A Földközi-tenger legnagyobb szigetén ráadásul bőven akad látnivaló: a vulkanikus vidéken remek borok készülnek, és megannyi történelmi épülettel, templommal és római kori rommal találkozhatunk. Látogassunk el Ragusa dombokra épült ősi városába, élvezzük a tengeri fogásokat Szirakúza nagyvárosában, vagy keressük fel Capparrina di Mare eldugott öblöcskéjét – májusban Szicília virágba borul, így garantáltan meseszép tájakon barangolhatunk.

Ragusáról már írtunk bővebben: Az elragadó szicíliai város, amit teljesen helyrehoztak egy földrengés után

Katalónia, Spanyolország

Katalónia jóval többet jelent, mint Barcelona nagyvárosa: az északi térség változatos domborzatával különböző utazók számára is szuper lehetőségeket rejt magában – főleg, hogy májusban általában 18 és 15 Celsius-fok között alakul a hőmérséklet.

Girona középkori óvárosában visszarepülhetünk az időben, ahonnan a strandolásért továbbhaladhatunk Costa Brava irányába – ez a térség egyébként tele van olyan romantikus kővároskákkal, mint például Peratallada és Pals, Ha inkább dél felé vennénk az irányt, akkor sétáljunk végig Tarragona partmenti kilátóteraszán, keressük fel a római kori amfiteátrumot, vagy látogassunk el a déli nemzeti parkok egyikébe.

Spanyolország északi részén egy másik érdekes úti célt is találhatunk: Az apró spanyol halászfalu, ahol a „világ legkisebb tengere" is megbújik

Málta

A Szicília és Tunézia között rejtőző Málta az európai, az afrikai és az arab kultúra érdekes keveréke, ám a szigetországnak határozottan megvan a saját identitása. Máltán májusban kezd igazán felmelegedni az idő, ilyenkor 19 és 25 Celsius-fok között ingadozó hőmérséklettel számolhatunk. Fedezzük fel Valletta színes ablakokkal díszített fővárosát, utazzunk el a déli Marxaslokk kikötővárosába, hajókázzunk el Comino lagúnáihoz vagy Gozo csendes standokban bővelkedő szigetére.

Kefalónia, Görögország

Kefalónia Görögország legnagyobb szigetei közé tartozik, ráadásul már májusban élvezhetjük a kellemes, akáe 25 Celsius-fokot elérő hőmérsékletet. A sziget hegyvonulatai, fenyőerdői és varázslatos barlangjai tökéletesek arra, hogy nyugodt körülmények között élvezzük a nyaralást. Kefalónia egyik legkedveltebb látványosságának a kristálytiszta vizű Melissani-tavasbarlang számít, de a Myrthos-öblöt, a Xi-partot és a több mint 1600 méter magas Ainos-hegyet is érdemes felkeresnünk.

(Forrás: Condé Nast Traveler)

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!