Innovatív arisztokrata – teszteltük az új Jaguar F-Pace-t

A luxus SUV-k új generációja nem okoz csalódást.

A Jaguar F-Pace igazi 21. századi gentleman – a megőrzésre érdemes régi erényeket sikeresen ötvözi a high-tech lehetőségekkel.

Számos szakértő szerint új autó vásárlásakor bölcs döntés egy, az első modellfrissítésén már átesett típusban gondolkodni. A gyártók ilyenkor nemcsak a bevezetéskor még nem sejtett problémákat javítják ki (ha előfordulnak), de a felhasználók visszajelzéseit figyelembe véve több praktikus, jól átgondolt fejlesztést, megoldást is bevetnek. Vagyis kiforrott autót kapunk a pénzünkért, még ha dizájn szempontjából az talán kicsit le is marad a gyorsan változó korszellemről... Ám a Jaguar F-Pace vevőit még ez utóbbi sem érinti. A brit prémiummárka hat éve mutatta be története legelső SUV-modelljét, amely tavaly esett át a modellciklus felénél esedékes frissítésen. A forma a megjelenésekor is egyszerre volt imponáló, elegáns és dinamikus, és azóta sem vesztett ezekből az értékekből – nem véletlen, hogy csak jelzésszerűen módosítottak rajta.

Kifinomult

A hagyományokat újraértelmező dizájn és a csúcstechnika ötvözése még hangsúlyosabb a belső térben. Az anyaghasználat első osztályú: a fa, a bőr, az alumínium és a magnéziumötvözet mellett felbukkanó műanyag is kellemes tapintású. A látómezőt a középkonzol 11,4 colos, hajlított érintőképernyője uralja, amelyről az új Pivi Pro infotainment rendszer ezernyi funkcióját irányíthatjuk – meglepően egyszerűen. Ráadásul, ahol kell, megmaradtak a hagyományos gombok és kapcsolók is, így például a klímaberendezés kezeléséért nem kell a menüben kutakodnunk. A helykínálat – köszönhetően a kétméteres szélességnek is – bőséges, és a belső finom eleganciája nem ment a praktikum rovására. Nemcsak a csomagtér elég négy személy összes holmija számára, de az utastérben is számos tárolót és rekeszt találunk.

Nagymacska

A meghajtás terén kellően nagy a választék: két dízel (204 és 300 LE) és három benzines motor (250, 400 és 550 LE), valamint egy hibrid rendszer (404 LE) alkotja a kínálatot. A gázolajos motorokat, illetve a középső benzinest mild hibrid technológiával egészítették ki, míg a 8 fokozatú automata sebességváltó és az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás a teljes modellpalettára érvényes. A vezetési élmény „SUV-nyelvre” lefordítva hozza a sportos márkától elvárható dinamizmust: az erőtartalékok minden helyzetben érezhetők, a kormányzás pedig kellő visszajelzést nyújt a manőverezéshez. Erős, fürge és pontos – mint egy jaguár!

Kedvenc extráink

SOTA
A Software-Over-The-Air (SOTA) technológia lehetővé teszi számos funkcionális szoftver utólagos, vezeték nélküli frissítését.

AKTÍV ZAJSZŰRŐ
Az Active Road Noise Cancellation technológia folyamatosan monitorozza az útfelület felől érkező vibrációkat, és kiszámítja, milyen frekvenciájú hanghullámmal ellensúlyozhatja azokat.

IONIZÁCIÓS LÉGTISZTÍTÓ
A nanotechnológiás levegőtisztító egyetlen gombnyomásra működik, és még az ultrakicsi allergén részecskéket is kiszűri.

Technikai adatok:

  • MEGHAJTÁS: 2 dízel, 3 benzines, 1 hibrid
  • TELJESÍTMÉNYSZINT: 204–550 LE
  • MÉRETEK (H/SZ/M): 747/2071/ 1664 mm
  • TENGELYTÁV: 2874 mm
  • CSOMAGTARTÓ: 601–755 liter
  • ALAPÁR: 24,4 millió forint

AMI MÉG ÉRDEKELHET