5 ország, ahol 100 forint alatt megúszhatjuk a tömegközlekedést

A világ legolcsóbb országai, ha a tömegközlekedésről van szó.

Shutterstock

Az élhető nagyvárosok egyik alappillére a jó minőségű, használható és megfizethető tömegközlekedés. Európa például látványosan ráállt a vasútfejlesztésre, és nem titkolt célja, hogy a vasúti közlekedés a repülés alternatívája legyen. Emellett egyre több nagyváros igyekszik megreformálni a közlekedését, ám a kontinensen még mindig viszonylag drágák a jegyárak, pláne ha összehasonlítjuk azokkal az országokkal, ahol a legkevesebbett kell fizetni érte – persze az már másik kérdés, hogy mit kapunk a pénzünkért.

Compare the Market utasbiztosítási szakértői kielemezték a különböző országok tömegközlekedésre vonatkozó jegyárait, összemérve az egyirányú jegyeket és a havi bérleteket, majd egy átlagot vontak, hogy megtudják, hol lehet a legolcsóbban, illetve a legdrágábban tömegközlekedni. A Kiwi.com segítségével mi most a legolcsóbb országokat mutatjuk be.

Üzbegisztán

Fotó: Unsplash/AXP Photography

Taskent, Üzbegisztán

Egy útra szóló átlagos jegyár: 0,12 euró, nagyjából 45 forint

Átlagos havi bérletár: 9,39 euró, nagyjából 3550 forint

Taskent metrórendszere még 1977-ben készült el elsőként a Szovjetunió utódállamai közül, Közép-Ázsiában. A lenyűgöző metróvonal a város büszkesége, hiszen ennyi évtized után is kifogástalan állapotban van. Az amúgy kiterjedtnek mondható buszhálózattal viszont már vanank problémák, hiszen nincs megfelelően kitáblázva, és a menetidő is kiszámíthatatlan – emiatt érdemes a metrónál maradni, ami önmagában is turisztikai látványosságnak számít.

Ha már Üzbegisztán: Az alig ismert üzbég település, ami egykor a Selyemút fontos állomása volt

Algéria

Fotó: Andia/Universal Images Group/Getty Images

Algír, Algéria

Egy útra szóló átlagos jegyár: 0,17 euró, nagyjából 64 forint

Átlagos havi bérletár: 8,64 euró, nagyjából 3300 forint

Az első északnyugat-afrikai város, amely metrórendszerrel rendelkezett, Algír volt, ahol még 2011-ben fejezték be a hálózatot. A megnyitása óta a 19 állomásos földalattival évente több mint 40 millió ember utazik. Emellett az ország hét városa – Algír, Oran, Constantine, Setif, Sidi Bel Abbes, Mostaganem és Ouargla – büszkélkedhet villamoshálózattal, valamint drótkötélpályákkal és függővasutakkal.

Nepál

Fotó: Unsplash/Long (lTiga) Nguyen

Pokhara, Nepál

Egy útra szóló átlagos jegyár: 0,18 euró, -nagyjából 68 forint

Átlagos havi bérletár: 7,10 euró, nagyjából 2700 forint

A hegyvidéki Nepálban az autós közlekedés nagy kihívás, az esős évszakban több út is járhatatlanná válik. Ettől függetlenül létezik tömegközlekedés az országban: a fővárosban, Katmanduban a Ratna Park a központi csomópontja a busz- és minibuszforgalomnak, de motoros riksákra, vagy más néven tuktuktukra is fel lehet pattanni, ahogy a helyi buszjáratokat is igénybe vehetjük, amik a Katmandu-völgybe viszik az utasokat.

Ezt olvastad már? Egyetlen ember maradt, aki beszéli azt az ősi nyelvet, amiben nem létezik az „igen" és a „nem"

Pakisztán

Fotó: Unsplash/Raza Rasool

Iszlámábád, Pakisztán

Egy útra szóló átlagos jegyár: 0,17 euró, nagyjából 64 forint

Átlagos havi bérletár: 6,58 euró, nagyjából 2500 forint

A pakisztáni kormány az infrastruktúra és a környezetvédelem fejlesztése érdekében modern buszflottát vásárolt Karacsiban, Lahorban és Iszlámábádban – a öbb mint 8000 jármű a korábban nem túl hatékony sárga vagy fehér, magántulajdonban lévő minibuszokat váltja fel, így nemcsak olcsóbb, de sokkal tisztább is lesz a tömegközlekedés az országban.

Sri Lanka

Fotó: Unsplash/Petr Sevcovic

people inside bus

Egy útra szóló átlagos jegyár: 0,16 euró, nagyjából 60 forint

Átlagos havi bérletár: 5,43 euró, nagyjából 2000 forint

Srí Lankán a földi tömegközlekedés 93%-a autóbuszokból áll, a városok között közlekedő járatokat az állami tulajdonú SLTB (Sri Lanka Transport Board) üzemelteti.

A főváros, Colombo kiterjedt buszflottával rendelkezik, a legtöbb járat Pettah városnegyedéből, a központi csomópontból indul. A városban buszsávokkal még elvétve találkozni, de a tervek szerint ezeket is hamarosan kiépítik, amik a kereszteződéseknél elsőbbséget biztosítanak majd, hogy hatékonyabbá tegyék a közlekedést.

AMI MÉG ÉRDEKELHET