8 udvariatlanság a repülőn, amitől a légiutas-kísérők a falra másznak

Tanácsok a személyzettől, amiket érdemes megfogadni.

légiutas-kísérő
Shutterstock
A repülés sokszor megterhelő élmény lehet, különösen akkor, ha késések, poggyászkeveredések vagy éppen járattörlések tarkítják az utat. Ettől függetlenül fontos észben tartani, hogy a légiutas-kísérők általában semmiről nem tehetnek; az ő feladatuk, hogy segítenek biztonságosan eljutni az adott úti célra. A Travel and Leisure megkérdezett pár légiutas-kísérőt, hogy mik azok a dolgok, amikre érdemes az utasoknak odafigyelnie egy-egy repülőút alatt.

Csak semmi nyúlkálás 

Ahogyan a földön sem illik megérinteni egy idegent, úgy a levegőben sem nyúlkálunk a személyzet tagjaihoz.

Ne érjen hozzánk! Ne érintsen meg minket, ne bökdössön, ne kopogtasson meg. Van névtáblám. A »hölgyem« és a »bocsánat«is remekül működik

– mondta egy légiutas-kísérő.

Értékeljük, ha az emberek kommunikálnak velünk. A szemetesbe szánt tárgyakkal való bökdösés és az arcunkba mutogatása több mint idegesítő és bunkó dolog

– tette hozzá egy másik.

Ne nyüzsögjünk beszállás közben

A beszállás gyakran kaotikus tud lenni az utasok és a személyzet számára is. Utóbbiaknak azonban több fontos biztonsági feladatot kell elvégezniük, ezért ne ilyenkor kérjünk egy pohár vizet, vagy bármi mást.

Vizet kérni azért, hogy bevegyünk egy tablettát a beszálláskor... Miért nem lehet bevenni a tablettát, miközben a beszállókapunál várakozunk? A repülőtéren rengeteg kút és palackozott víz kapható

– mesélte el az egyik kedvenc esetét egy dolgozó.

Ha valakinek gyógyszert kell bevennie, készüljön fel, és vegyen egy üveggel, vagy igyon vizet, mielőtt fellép a fedélzetre. Az emberek nem veszik észre, hogy csak néhány percünk van arra, hogy mindenkit leültessünk és becsatoljunk, hogy bezárhassuk a kaput

– mondta egy másik légiutas-kísérő.

Olvasd el ezt is! Milyen állampolgárságot kapnak a repülőgépen született babák?

Shutterstock

Ha lehet, figyeljünk arra, hogy mikor megyünk el mosdóba 

Persze a szükség nagy úr, de ha tehetjük, a mosdólátogatást ne akkor tervezzük be, amikor az egybeesik a kiszolgálással.

Utálom, amikor meglátnak a folyosón, és mégis úgy döntenek, hogy felállnak, és elhaladnak mellettem a mosdó felé

– mondta egy személyzet tag.

Ki nem állhatom, amikor az utasok felállnak, hogy a mosdóba menjenek, amikor éppen italokat osztogatunk. Így is nehéz cipelni a tálcát, és még valaki feje fölött is egyensúlyozni kell, miközben megpróbál bepréselődni mellém, hogy visszamenjen a helyére

– egészítette ki egy másik.

Türelmesen 

Ritka, hogy valakinek halaszthatatlan kérése lenne többször is, ezért takarékoskodjunk a hívógombbal.

Ha épp most szálltunk fel, és a biztonsági öv jelzése még mindig ég, akkor hamarosan kikapcsolhatjuk az övet. Csak tartsunk ki öt percig. Ha pedig épp most fejeztük be a kiszolgálást, vagy ha látja az utas, hogy néhány sorral mögötte kiszolgálunk, akkor várjon egy percet

– nyilatkozta a személyzet egyik tagja.

Ez is érdekelhet: A német sziget, amely Brigitte Bardot és Thomas Mann kedvence volt

A személyzet nem ügyfélszolgálat 

Az átszállási idő biztosítása kétségtelenül fontos feladat, de ne várjuk el a személyzet tagjaitól, hogy minden részletet tudjanak a repülőtérre érkező és onnan induló járatokról.

Mi is akkor értesülünk a késésről, amikor az utasok, és a csatlakozásokat sem tudjuk ellenőrizni. És nem: nem fogják várakoztatni a következő járatot, amíg meg nem érkezünk.

Étkezési időpont után rendelni 

Ha valamiért nem rendeltünk az étkezési idő alatt, akkor tartsuk tiszteletben, hogy később már nem biztos, hogy kiszolgálnak. A személyzetnek gyakran háromszáz ember igényeire kell egyszerre odafigyelni, ezért érthető, hogy nem leszünk állandó prioritás számukra.

Shutterstock

Egyértelmű, hogy túlsúlyos a táska, amihez segítség kell 

Ez nem csak bosszantó, de veszélyes feladat is a személyzet számára.

Nem kapunk fizetést, ha megsérülünk a munkában, és nem kapunk munkavállalói kártérítést sem, mert technikailag még nem vagyunk munkaidőben. Emellett sok légiutas-kísérőnek elszakad a ruhája és egyéb problémákat is okozhat a többszöri nehéz emelés

– mondta a személyzet egyik tagja.

Egy másik hozzátette:

Amikor az utasok tudják, hogy sérülés vagy bármilyen más személyes ok miatt nem tudják felemelni a csomagjukat, akkor ne várják el, hogy a légiutas-kísérők tegyék be nekik a poggyásztárolóba. Inkább adják fel a csomagjukat a kapunál. A légiutas-kísérők segíteni tudnak, emelni nem.”

Ne hagyd ki! Költöznél, de csak angolul beszélsz? Erre számíthatsz, ha Európán belül gondolkodsz

Köszönjük meg a munkájukat! 

Legközelebb, amikor kilépünk egy repülőgépből, szánjunk rá egy pillanatot, hogy átgondoljuk, mi mindent tett értünk a személyzet, és mondjunk egy rövid köszönetet.

Nem ismer el minket, nem néz a szemünkbe, nem mondja, hogy kérem és köszönöm. Mi is emberek vagyunk. Kérem, bánjanak velünk tisztelettel!


AMI MÉG ÉRDEKELHET