Európa 6 legextrább vasútállomása, ahol még várakozni sem borzasztó

Művészet a tetőfokon.

A vasútállomásokra a legtöbben csak utazásunk során látogatunk el, pedig van néhány olyan komplexum, ami már önmagában is egy látványosságnak számít. Mutatunk pár európai állomást, amire garantáltan emlékezni fogunk, ha a nyaralás alatt keresztezik utunkat!


Antwerpen-Centraal, Antwerpen

Antwerpen főpályaudvara amellett, hogy Belgium egyik legforgalmasabb csomópontjának számít, hatalmas kupolájával és szecessziós stílusával kétségkívül szemkápráztató is. A pályaudvarra Budapestről is eljuthatunk vonattal, és olyan úti célokra száguldhatunk tovább, mint Párizs, Amszterdam vagy Marseille.

A pályaudvar épületét Louis Delacenserie belga építész tervezte. Az 1905-ben megnyíló állomás stílusában a szecessziót, a neoreneszánszt és a barokkot idézi meg, váróterme fölött csücsülő kupolája miatt pedig a Spoorwegkathedraal, azaz a „vasúti katedrális” becenevet kapta. A magas üvegmennyezetre azért volt szükség, hogy az akkor működő gőzmozdonyok füstjét el tudják vezetni – ismerteti az épületet az Euronews.

Estación de Atocha, Madrid

Ugyan Spanyolország egyik legforgalmasabb állomása kívülről annyira nem hívja fel magára a figyelmet, belsejében már annál inkább lenyűgöző, botanikus dzsungelt megidéző látvánnyal találkozhatunk. A pályaudvarról regionális, intercity és nagysebességű vonatok is indulnak, így egy-egy szerelvényre felszállva olyan helyekre juthatunk el, mint Sevilla, Valencia, Barcelona vagy Marseille.

Az 1851-ben épített Atocha volt Madrid legelső pályaudvara, ám azt egy tűz miatt 1892-ben újra kellett építeni. A modern terminált José Rafael Moneo Vallés elismert spanyol építész tervezte.

Gare do Oriente, Lisszabon

A többek között romantikus villamosokról, a Santa Justa liftről és a Szent Jeromos-kolostorról ismert Lisszabonba utazva egy szokatlan látványossággal is találkozhatunk. A Gare do Oriente épületét az egyik legnagyobb spanyol építész, Santiago Calatrava tervezte az 1998-as Expo világkiállításra. Az üveg- és fémrácsos szerkezet modern hangulatot kölcsönöz az állomásnak, az egyedi struktúra miatt pedig különösen figyelemfelkeltő.

Itt található egyébként a kontinens egyik legjelentősebb akváriuma is: Európa legvagányabb akváriumai a tengeri állatok szerelmeseinek

Toledo állomás, Nápoly

Fotó: Shutterstock

A 40 méteres mozgólépcsőn elérhető Toledo állomás felépülését a nápolyi művészeti projektnek, a Stazioni dell'Arte-nak köszönhetjük. Ennek keretében a város kortárs alkotókat bízott meg azzal a feladattal, hogy ilyen módon hozzák közelebb a járókelőkhöz a művészetet.

Az állomás minden szintje egy különböző, a városhoz kapcsolódó témát testesít meg. Lefelé haladva a napot megidéző sárgás színekkel, míg az állomás mélyén a tenger mélyét ábrázoló kékes mozaikokkal találkozhatnak az utazók.

São Bento, Porto

Fotó: Shutterstock

Porto történelmi városrészében található a 20. század elején épült São Bento pályaudvar, melyet az országban jellegzetes azulejo nevű csempékkel dekoráltak ki. Az 551 négyzetmétert felölelő csempéket Jorge Colaço marokkói születésű művész festette meg, ezekből összesen nagyjából 20 ezer található meg az állomáson.

Ha már szuper vasútállomások, itt vannak 2024 legjobb vonatútjai Európában, amiket érdemes lesz kipróbálni

Liège-Guillemins, Liège

A Belgiumban található grandiózus vasútállomást is a spanyol építészn, Santiago Calatrava tervezte és valósította meg. A modern állomás az 1958-as épület helyére került, és javarészt üvegből, acélból és betonból készült.

A dizájn szándékosan úgy lett kialakítva, hogy ne egyetlen homlokzatból álljon, ugyanis Calatrava így akarta egyesíteni a korábban vasúti sínekkel elválasztott városrészeket.

A 2009-ben megnyitott pályaudvaron kilenc vágány és öt platform található, és rajta keresztül olyan helyszínekre juthatunk el, mint Párizs, Frankfurt vagy Brüsszel.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET