Imádnivaló lenne a Polski Fiat 2020-as e-kiadása

A Fiat 126-ból összesen 4,7 millió darab kelt el, azaz a világ egyik legnépszerűbb autója volt.

1972-ben a kultikus Fiat 500-as helyébe léptették a Fiat 126-ot, most pedig egy dizájncég megálmodta a modern, 2020-as, elektromos modellt. Tetszenek a látványtervek?

Fiat 126 Vision néven mutatta be – a tervek alapján teljesen elektromosan működő – új Fiat 126 modell koncepcióját a nemzetközi dizájncég. Az összetéveszthetetlen forma megmaradt, kicsit lágyabb, áramvonalasabb kivitelben, no és remélhetőleg biztonságosabb megoldásokkal, hiszen a régi 126-osnak az volt az egyik legnagyobb hiányossága, hogy ütközésnél nem védte az utasokat megfelelően. A régi modellt 28 évig – 1972-től 2000-ig – gyártották. 20 év után eljött az idő, hogy a Fiat legsikeresebb modelljét újraértelmezzék. Az olasz tervező, Andrea Della Vecchia gondolta úgy, hogy tiszteleg a 126-os előtt egy újraálmodott, szép, de teljesen felismerhető dizájnnal: sikerült megtartania a karakteres stílust.

A nálunk csak kis Polskiként emlegetett modellnek azért lett ez a neve, mert a Keleti blokk számára Lengyelországban gyártották a Fiat 126p-t, így ezek a Polski Fiat nevet kapták a gyártótól. A lengyelországi üzemben 1973-ban kezdődött el a gyártás és ahogy fentebb írtuk, 2000-ig meg sem álltak a gépsorok.

Az olaszok csak 1972 és 1980 között gyártották a 126-ot, Olaszországban 1993-ban jelent meg a közvetlen utódja, a Cinquecento, de ennek köze sem volt dizájnban az elődjéhez, maximum a méret és a teljesítmény volt azonos. A Polskik közül az utolsó ezer darab a „Happy End" szériához tartozik, amelyek egyik fele vörös, míg a másik sárga színt kapott.

A Fiat 126 Vision még csak látványterveken: 

Fotó: Ma-De Studio


Fotó: Ma-De Studio


Fotó: Ma-De Studio


Fotó: Ma-De Studio


Fotó: Ma-De Studio


Fotó: Ma-De Studio


Fotó: Ma-De Studio


AMI MÉG ÉRDEKELHET