Egy étteremkritikus tanácsai a jó hely kiválasztásához

A szakértők pontosan tudják, mik az árulkodó jelek...

Fotó: Unsplash

Egy étteremkritikus elárulja azt a négy dolgot, ami alapján már az étel kiérkezése előtt sejteni lehet, hogy jó szolgáltatást kapunk-e, vagy inkább menjünk egy másik vendéglátóhelyre.

A koronavírus-járvány az egész világon ártott a vendéglátásnak, sok remek étterem nem tudott kinyitni a csőd miatt, de szerencsére maradtak még bőven olyanok, amelyek tárt karokkal várják a vendégeket. Sőt, ennyire talán még sosem igyekeztek megfelelni a vendégek elvárásainak, hogy azok biztosan visszatérjenek, ezzel biztosítva az étterem fennmaradását is. Tehát nézzük, melyek azok az árulkodó jelek, amelyekből sejteni lehet, hogy kellemes helyen vagyunk-e. A 2chill brit gasztroblogon egy étteremkritikus avatta be az olvasókat a szakmai titkokba.

1. Keress független éttermeket!

Vannak szuper étteremláncok, de azok sokkal stabilabb lábakon állnak, mint egy független étterem, mondjuk egy családi vállalkozás, amelynek minden nap biztosítania kell vendégeit afelől, hogy kiváló szolgáltatást nyújt. Utóbbiak előszeretettel dolgoznak egyedi beszállítókkal, gondosan kiválasztott alapanyagokkal, és sokkal kevesebb az élelmiszeripar silányabb tömegtermeléséből érkező hozzávaló. Ezeknek a vendéglőknek, bisztróknak nagyobb szükségük van most a visszatérő vendégekre, és nekünk is jobb, ha egyedi menüből válogathatunk különleges fogásokat, amiket sehol máshol nem kaphatunk meg. Tehát célozzunk meg kicsi vállalkozásokat, és figyeljünk a szolgáltatás minőségére!

2. Nem elég a jó minőség, kedvesség is kell

Fotó: Getty Images

Melyek ezek a szolgáltatási igények? Hiába fantasztikusak, fantáziadúsak az ételek, italok, ha a kiszolgálás rideg és személytelen. A jó felszolgáló mindenre figyel, és ha az étteremben jó hangulat uralkodik, akkor a konyhában is ez a helyzet, ami máris egy jó jel. Ahol idegesek, rossz kedvűek a pincérek, pultosok, nem kellemes a fogadtatás, ott nagy valószínűséggel a háttérben is problémák lehetnek, ami az étel minőségére is kihathat. Gondolj csak bele, milyen szájízzel távozol az étteremből, ha nem kedvesek veled, nem teljesítik az extra kéréseidet, de jó ételt kaptál? Az összélmény nem lesz jó, igaz?

3. Kérdezz, és kérj bátran!

Egy jó étteremben fontosnak tartják az alkalmazottak, hogy tudassák, milyen profi munkát végeznek, hogy megosszák a vendégekkel is, amit kínálnak, mitől jobb, mint máshol. Kérdezz rá, hogy miből áll az étel, milyen főzési, sütési technikával készült, hiszen a puszta tájékozódáson túl hozzá is ad az evés élvezetéhez, ha ismerjük ezeket a részleteket. Ha diétázunk, speciális étrenden vagyunk, akkor automatikusan vannak kérdéseink, amelyekre egy felkészült felszolgáló készségesen tud válaszolni, vagy megkérdezi a konyhán, hogy pontosan miből állnak a fogások – amennyiben ezekre türelmesen és kedvesen válaszolnak az étteremben, akkor máris kellemes élménnyel távozunk, míg ha éreztetik, hogy a speciális kéréseink nekik terhet jelentenek, akkor lehet, hogy az ételekkel sem teljesen körültekintőek.

4. Mit ajánl?

Fotó: Unsplash

Rengetegen ragaszkodnak a kedvenc boraikhoz, ha étterembe mennek, ahelyett, hogy megkérdeznék a felszolgálót vagy ha van, a sommelier-t, hogy bizonyos ételekhez, melyik bor illik. Az étteremkritikus mindenkit arra buzdít, hogy nyugodtan bízzuk magunkat a profikra. Egy jó bor nemcsak kiegészíti a kulináris élményt, hanem fokozza is azt, szóval érdemes jól választani.

AMI MÉG ÉRDEKELHET