Íme az új hibrid Honda, amit első látásra imádunk!

Az új, dinamikus hibrid Honda HR-V e:HEV minden igényt kielégít.

Fotó: Honda

A Honda Európában, így nálunk is kizárólag a már-már tökélyre fejlesztett hibrid hajtásláncával küldi csatába a vadonatúj H-RV-t, s a modellnek minden esélye megvan rá, hogy kategóriája élére álljon.

Minthogy a modell új, öntöltő hibrid hajtáslánca már bizonyított a márka más típusaiban, így igazából az volt a kérdés próbánk kezdetén, hogy sikerült-e adaptálni a roppant korszerű rendszert a letisztult vonalvezetésű, sportos, mégis tágas és praktikus kompakt SUV-be. Jelentjük: sikerült.

A 131 lóerős, 253 Nm-es forgatónyomatékot leadó e:HEV rendszer úgy alakítja a hajtási kombinációt, hogy egyenletes utazósebességnél éppúgy optimális hatásfokkal dolgozzon, mint városi araszolásnál. Ebben a három üzemmódot biztosító, észrevétlenül működő vezérlőelektronika van segítségére. Az intelligens Electronic Control Unit (ECU) mindig a helyzetnek megfelelően vált elektromos, hibrid, avagy belső égésű üzemmódra, úgy, hogy a vezető ebből még egy kattanást sem észlel, csupán annak örül, hogy mindig uralja a kellő dinamikát. Persze, ahogy a Hondától megszokhattuk, a sofőr sem teljesen passzív szereplője a történéseknek, ugyanis aktiválhatja a fickós Sport programot, illetve a légkondi működését és a gázadásra adott reakciót a gazdaságosság érdekében optimalizáló ECO-módot, sőt még az energia-visszatáplálás mértékét is a lassulási érték meghatározásával. Sokaknak jó érzés, ha maguk is beleavatkozhatnak a csúcstechnika működésébe, bár nekünk az a tapasztalatunk, hogy jobb ezt a kocsira bízni – „ő” nemcsak azt tudja patikamérlegen kimérni, hogy neki mi a jó, hanem azt is, ami nekünk.

Családtag

Fotó: Honda

Egy prototípusnál elegendőek lennének a fent említett technikai bravúrok, ám a HR-V e:HEV családtag akar lenni, mégpedig az a fajta, „akivel” öröm együtt lenni, mindig számíthatunk rá, és nem fáraszt rigolyákkal. Ehhez pedig nemcsak formás, letisztult vonalvezetésű kasztnit, de élhető, praktikus és kényelmes belső teret is építeni kellett az e:HEV technológia köré. Nagy meglepetést talán nem okozunk azzal a kijelentéssel, hogy ez legalább olyan színvonalon sikerült a tervezőknek, mint a hajtáslánc. A kompakt külső méretek szellős, otthonos utasteret engednek, a fejlesztők koncepciója szerint minél kevesebb teret hagyva a műszereknek és kezelőszerveknek, és minél többet az utasoknak. Az eredmény maga a letisztult praktikum átlag feletti minőségben. Semmi hivalkodás, az autóban mégis minden aktív és passzív biztonsági berendezés, vezetősegédlet és szórakoztató-információs funkció megtalálható, ami manapság elérhető és elvárt. Az átgondolt koncepció nagyon hamar átlátható és elsajátítható, nem érezzük magunkat kevésnek az autó professzionális tudásának árnyékában. Az új HR-V e:HEV a család autója: kényelmes, tágas, praktikus és otthonos, de közben apu tudja, micsoda csúcstechnika van a lemezek alatt, és minden induláskor bizsereg kissé a lába a gázpedálon.

Kedvenc extráink

Fotó: Honda

Wifi hotspot: Előfizetés ellenében a HR-V e:HEV állandó internetkapcsolatot biztosít utasainak, így nem szükséges a saját eszközök kereteit meríteni.

Széles látószög: A Honda HR-V tolatókamerája széles látószögű, ezért az ugyancsak megnyújtott kijelzővel együtt az „észrevehetetlen” dolgokat is látjuk.

Gépjárműkereső: Amennyiben a tulajdonos elfelejti, hol parkolt a kocsival, a speciális alkalmazás segítségével mindig megtalálja.

Technikai adatok

Fotó: Honda

  • Motor: benzin-elektromos hibrid
  • Lökettérfogat: 1498 cm3
  • Max. teljesítmény: 79 KW/131 Nm
  • H/Sz/M: 4340/1790/1582 mm
  • Tengelytáv: 2610 mm
  • Csomagtartó: 319–1305 liter
  • Max. sebesség: 170 km/h
  • Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s
  • Gyári kombinált fogyasztás: 4,1–7,1 l/100 km
  • Alapár: 10 399 000 forint
AMI MÉG ÉRDEKELHET