A franciák betiltják a rövid, belföldi repülőutakat

Nem lehet majd 2-2,5 órás repülőutakat tenni Franciaországban.

Fotó: Shutterstock

Az Európai Bizottság is jóváhagyta azt a francia törvényt, amely a vasúti közlekedésnek kedvez a rövid távú, rendkívül szennyező repülőutakkal szemben.

A változások a 2021-es klímatörvény részei és egy olyan lakossági bizottság javasolta őket, amelyet azzal bíztak meg, hogy megoldásokat találjanak az ország szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére. Az Európai Unióban először Franciaországban korlátozzák a rendkívül szennyező hatású, rövid távú repülőutakat. Az új rendelkezés értelmében tilos olyan járatokat indítani, amelyek helyettesíthetők egy maximum két és fél órás vonatúttal.

AZ EURÓPAI BIZOTTSÁG IS JÓVÁHAGYTA AZ ÚJ TÖRVÉNYT, AMELYET ÍGY HÁROMÉVES PRÓBAIDŐRE VEZETNEK BE.
Foto: Alstom

Ezt követően az EU ismét megvizsgálja majd a helyzetet. A tiltás első körben három repülőutat érint a Párizs Orly reptér és Nantes, Lyon, valamint Bordeaux között, hiszen a francia fővárosból biztosított a megfelelő vasúti összeköttetés ebbe a három városba. A vasúti szolgáltatások javításával további légi utak szűnhetnek meg: a Párizs Charles de Gaulle és Lyon, valamint Rennes között, illetve Marseille és Lyon között is.

Fotó: Shutterstock

A francia kormányzat a rövid távú privát repülőutakat is korlátozná, hogy ezzel tegye zöldebbé és egyenlőbbé a közlekedést. Az európai közlekedési és környezetvédelmi intézet felmérése alapján a privát repülők 14-szer szennyezőbbek az egy utas által megtett kilométerek alapján, mint a kereskedelemi járatok, míg a vonatoknál ötvenszer károsabbak ebből a szempontból. Ugyanebből az elemzésből az is kiderült, hogy 2019-ben a franciaországi repterekről felszálló repülők 10%-a volt privát gép, és ezeknek a fele kevesebb mint 500 km-t tett meg. A kormány valószínűleg távolságalapú-korlátozásokkal és magas adóterhekkel sújtja majd a privát gépek üzemeltetőit.

UGYANAKKOR SZERETNÉK ELÉRNI, HOGY A BELFÖLDI RÖVID TÁVÚ REPÜLÉST UNIÓS SZINTEN IS KORLÁTOZZÁK MAJD.
AMI MÉG ÉRDEKELHET