Elektromos Vespa klasszikus külsővel

Vespa Elettra fantázianevet adott a MA-DE Studio a retró e-robogónak.

Igaz, az olasz robogógyártónak már van elektromos motorja, Vespa Ellettrica néven, ám ezek a verziók túl modernre sikerültek, a márka klasszikus vonavezetéséhez képest. Így a comói tervező, Andrea Della Vecchia újraálmodta.

Bár a Vespa kijött kétféle elektromos robogóval, hogy a kínai e-motoroknak legyen dizájnos versenytársa a piacon, mégsem minden Vespa-rajongónak nyerte el a tetszését. A Vespa Elettricából van 45 km/h-s és 70 km/h-s kapacitású verzió, ráadásul dizájn terén a Vespa úgy döntött, testre szabhatóvá teszi futurisztikus járgányát, így olyan színkombinációt választhatunk, ami nekünk tetszik. Az LG akkumulutátoros, Piaggio-fejlesztést a 125-ös Primavera karosszériájába építették bele.

Fotó: Instagram

Vespa Elletrica

Retro Piaggio

Az eredménnyel cseppet sem volt elégedett az olasz MA-DE dizájnstúdió formatervezője, ő szívesebben látná viszont az eredeti, 1946-os Piaggio Vespa vonalait az elektromos verziónál is. Az 1946-ban szabadalmaztatott forma Corradino D'Ascanio repüléstechnikai mérnök nevéhez fűződik.

Vespából (az összes modellből együttvéve) eddig a világon összesen 18 millió darabot adtak el.

Az új Vespa Elettrát 7 kW-os villanymotorral szerelték fel, amelynek nyomatéka 240 nm, maximális sebessége pedig 95 km/h. Az 5,6 kW/h akkumulátor lehetővé teszi a vezetők számára, hogy egyetlen töltéssel akár 140 kilométert is megtegyenek. A robogóhoz tartozó mobilapplikáció autentikációs kulcsként, valamint virtuális műszerfalként működik, amelyen az összes navigációs adatot és beállítást ellenőrizhetjük.

Ilyen a megálmodott klasszikus Vespa e-motorral:

Fotó: MA-DE Studio


Fotó: MA-DE Studio


Fotó: MA-DE Studio


Fotó: MA-DE Studio


Fotó: MA-DE Studio


AMI MÉG ÉRDEKELHET