CES 2024: az autógyártók már az elektromos hajtás alternatíváját keresik

Egyre közelebb kerülnek a megvalósuláshoz a jövő környezetkímélő technológiái.

CES 2024
Fotó: Tayfun Coskun/Anadolu via Getty Images

A minden év január első hetében, Las Vegasban tartott Consumer Elektronics Show (CES) nemzetközi tech-kiállításon idén is számtalan iparági innovációval találkozhattak a vendégek, így az autóipari trendek is jól felmérhetőek a bemutatott koncepciók alapján. Az idei CES éppen csak véget ért, de az máris egyértelműen látszik, hogy 2024 slágere az elektromos hajtású autók mellett a hidrogénenergia lesz.

​Jön a hidrogénenergia

Bár a kiállításon a szén-dioxid-semleges technológiára irányuló figyelem nagy részét idén is az elektromos járművek kapták, a hidrogénenergia kiaknázása két autóipari óriásnak köszönhetően minden eddiginél közelebb került a valósághoz.

A Hyundai hidrogénüzemű járművek gyártásában gondolkodik, emellett pedig az energiatermelés, -tárolás és -szállítás területén való terjeszkedéssel segítené elő egy „hidrogénalapú társadalom" létrejöttét. José Muñoz, a Hyundai Motor Co. elnöke és globális operatív igazgatója úgy nyilatkozott:

mindez technológiailag már most is megvalósítható, és hamarosan gazdaságilag is lesz értelme a törekvésnek.

Fotó: Tayfun Coskun/Anadolu/Getty Images

A Hyundai akár 90 fokban is elfordítható e-Corner kereke

Eközben az autóipari beszállító Bosch Mobility azt tervezi, hogy idén piacra dobja első hidrogénnel működő belsőégésű motorját, ez pedig egy újabb kulcsfontosságú lépés lehet a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére.

Hamarosan valósággá válhat a szilárdtest-akkumulátor

Fotó: Tayfun Coskun/Anadolu/Getty Images

Honda Space-Hub, CES, 2024

A Honda az idei CES-enkét koncepcióautót mutatott be, „Saloon" és „Space-Hub" elnevezéssel – ezek az új, Zero Series nevű vonalhoz tartoznak majd, és várhatóan 2026-ban kerülnek kereskedelmi forgalomba.

A japán autógyártó kiemelte, hogy a közeljövőben konkrét céljai között szerepel az akkumulátorok méretének és súlyának minimalizálása, mindezt pedig nem máshogy érnék el, mint a szilárdtest-akkumulátorok önálló fejlesztésével. A vállalat ügyvezető alelnöke, Shinji Aoyama elmondta, hogy a Honda célja az, hogy 2030-ra kizárólag szilárdtest-akkumulátorokat alkalmazzon a Zero Series járműveiben.

Fotó: Andrej Sokolow/Getty Images

A Honda futurisztikus Honda 0 Saloon modellje

A szilárdtest-akkumulátorokról széles körben úgy vélik, hogy alapvető fontosságúak az elektromos járművek tömeges elterjedéséhez. Jelenleg lítium-ion akkumulátorokat használnak az elektromos autók meghajtásához, de ezek nem kifejezetten nagy teljesítményűek, cserébe hajlamosak a tűzesetekre. A szilárdtest-akkumulátorok ugyanakkor nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy kisebb méretben is sokkal nagyobb hatótávolságra lehetnek majd képesek.

Ha tovább olvasnál: Elon Musk szerint forradalmi lesz az Európába szánt olcsó Tesla

​Fejlődő fedélzeti szoftverrendszerek

Tayfun Coskun/Anadolu via Getty Images

A Mercedes-Benz CLA koncepciómodellje

Idén több cég is bejelentette, hogy partnerséget kötött a Google-lal, és még forgalomba helyezés előtt olyan alkalmazásokat telepítenek majd a járműveikbe, mint a Google Maps és az Assistant. A Google-rendszer idén érkezik a Nissan és a Lincoln kiválasztott modelljeibe, a Porsche pedig 2025-ben követi a példát.

A Mercedes-Benz viszont saját ökoszisztéma megteremtésén dolgozik: ők bemutattak egy új, mesterséges intelligenciával működő virtuális asszisztenst, amely arra törekszik, hogy személyre szabja a járművezető és az autó közötti interakciókat. A szoftvercsomag önvezetéssel kapcsolatos frissítéseket is tartalmaz majd.

(Euronews)

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET