Újabb gyártási hibát találtak a Boeing gépein

Nem a legjobb napjait éli a cég.

boeing max, boeing, boeing max-9

Úgy tűnik, hogy nem csillapodik a felhajtás a Boeing 737 Max típusú gépek körül, ugyanis a napokban újabb gyártási hibát talált egy beszállító rajtuk. Az Alaska Airlines légitársaság járatán történt incidens óta szigorú vizsgálatokat rendeltek el a gépeket érintően, melyeket ennek következtében több légitársaság is ideiglenesen kivont a forgalomból. Míg az FAA már engedélyezte a Max-9-esek visszatérését a forgalomba, a gyártás ütemét korlátozta.

Miután 2024. január 5-én az Alaska Airlines egyik járatának oldalából kiszakadt egy darab, a Boeing Max 9-es gépek egy ideig kispadra kerültek. A sérülést nem okozó esetet követően az Egyesült Államok Légiközlekedési Hivatala (FAA) széleskörű vizsgálatokat rendelt el, eddig viszont úgy tűnt, minden rendben van a Max-9-esekkel.


Ahogy arról mi is beszámoltunk, az FAA január végén véglegesítette a típus ellenőrzési és javítási utasításait, és ugyan a gépek átmentek az ellenőrzéseken, egy névtelen informátor szerint a rentoni gyárban történő javítási munkálatok dokumentációja hiányosra sikerült. Végül a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) egy szakértői csapatot is kiküldött a gyárba, az FAA pedig a gyártási és minőségbeli problémák fennállásáig korlátozta a Max típuscsalád gyártási ütemét.

Ez annyit jelent, hogy a Boeing havonta legfeljebb 31 gépet gyárthat le a Max termékcsaládjából.

Az Alaska Airlines járatán történt incidensről itt írtunk bővebben: Mi van a Boeing 737 Max 9-esekkel, és hogyan nézheted meg, milyen géppel repülsz?

Fotó: Stephen Brashear/Getty ImagesAz Alaska Airlines Max 9-ese

A The Guardian azonban újabb gyártási hibákról számolt be:

a Spirit AeroSystems nevű beszállító ugyanis két, hibásan kifúrt lyukat talált a törzsön, melyek túlságosan közel helyezkednek el az ablak fémkeretének széléhez.

A Boeingnek emiatt 50 átadás előtt álló gépén kell javítási munkákat végeznie, mert a bevizsgált 47 gép közül 22-nél talált helytelenül felfúrt lyukakat a Spirit.

Az FAA döntése pedig még mindig érvényben van, tehát amíg ehhez hasonló problémákra bukkannak a gépekben, addig a Boeingre is vonatkozik a gyártási rátát érintő korlátozás.

Stan Deal, a Boeing kereskedelmi repülőgépekért felelős vezetője egy nyílt levélben megköszönte, hogy a beszállítójuk tájékoztatta őket a hibásan felfúrt lyukakról, ám hangsúlyozta, hogy ez az eltérés nem fenyeget közvetlen veszéllyel, a gépek ettől még biztonságosan tudnak közlekedni.

A kondenzcsíkok okozta könnyezetszennyezésre viszont találtak egy egyszerű megoldást: Ha lesz rá hajlandóság, akár el is tűnhetnek a kondenzcsíkok az égboltról

A Boeinget viszont a szakmában többen is kritizálták, mondván a cégnek elsősorban nem az anyagi megtérülésre kéne fókuszálnia, hanem a biztonságra. Legutóbb például Sir Tim Clark, az Emirates vezetőjekövetelt változásokat a Boeingnél, elmondása szerint ugyanis folyamatosan romlik a vállalat gépeinek minősége.

Emellett az utasok bizalmán sem sikerült javítania a cégnek: egyre több utazó jár utána az adott gépek típusainak, a Kayaknál például az Alaska Airlines balesetét követően tizenötször gyakrabban használták az erre alkalmas szűrőfunkciót.

Erről itt írtunk bővebben: Újra repülhetnek a Boeing gépei, de az utasok már nem bíznak a Max 9-esekben

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET