Így néz ki a gyár, amiben a történelem legismertebb utasszállítója született

A Boeing-gyár látogatására 2020 óta nem volt lehetőség, de pár hónapja ismét megnyitott.

Akit érdekel, hogy egy utasszállító gépet hogyan raknak össze, annak érdemes egyszer ellátogatni a Seattle mellett fekvő Boeing Everett gyárba, ahol egy 80 perces gyárlátogatás során első kézből figyelhetjük végig a repülőgépek összeszerelésének menetét, illetve a gyár történelmét is megismerhetjük, ahol a legendás Jumbo Jet megszületett.


Az amerikai Seattle belvárosától 40 kilométerre található a népszerű, de a koronavírus-járván után csak most ősszel újranyitottBoeing Everett, ahol egy nyolcvanperces túra során nézhetünk bele a repülőgépgyártás folyamataiba.

A Boeing már 1916 óta működik Washington államban, ekkor még a cégalapító Bill Boeing a saját hajógyárában kezdett neki a repülőgépek megépítésébe. Everett városa csak 80 éve, 1943-ben került bele a Boeing történetébe, az óriási gyárépület viszont csak 1966-ban készült el.

Getty Images

Először gurult ki a nyilvánosság elé Boeing 747-es 1968 szeptember 30-án

Ezt követően a cég elnyert egy megbízást, aminek során 25, mára már legendás Boeing B-747-es, becenevén a „Jumbo Jet” gyártására szerződtek a Pan American World Airways-el. Ehhez a Boeing mintegy 315 hektárnyi területet vásárolt fel az Everett és Mukilteo között fekvő Paine Field északi oldalán, ami akkoriban még egy kevésbé kihasznált második világháborús katonai repülőtér volt. Beszédes, hogy a gyár teljes területe a világ egyik legnagyobb épülete is egyben.

A gyár végül 1967 májusában nyitott ki, az első gyárlátogatások pedig egy évvel később, 1968-ban kezdődtek meg.

Fotó: Boeing Company/PhotoQuest/Getty Images

A Boeing 747-es bemutatása 1968 szeptember 30-án

Ebben az időben a látogatók a Jumbo Jet összeszerelési folyamataira láthattak rá, ami 400-600 személyes befogadóképességének és óriási méretének köszönhetően ma már a világ egyik legismertebb utasszállítója.

A ma „Future of Flight Aviation Center & Boeing Tour" néven ismert projekt még 2001-ben startolt, a hivatalos megnyitóra pedig 2005-ben került sor.

Fotó: Stephen Brashear / Stringer // Getty Images

Egy Boeing 777-es összeszerelése

Jelenleg a gyárlátogatás hétfő és csütörtök között van lehetséges, és ma már a Boeing 777-es összeszerelését nézhetik meg a látogatók, mivel a 747-es gépek gyártása 2022-ben végleg befejeződőtt. A túra során a futószalagi munkát lehet megnézni közelebbről, miközben az Everett gyár múltjáról, illetve a jövő repülésében betöltött szerepéről informálják az érdeklődöket.

Így nézhetnek ki jövő városai: 4 futurisztikus városterv, ami megmutatja, milyen élet várhat ránk a jövőben

Fotó: Stephen Brashear / Stringer // Getty Images

Egy 787-es gép összeszerelése

Emellett a közel 840 négyzetméteres tetőtéri kilátóteraszról – a futószalagokon kívül – a legújabb repülőgépeken végzett tesztfolyamatok is megtekinthetőek, míg a Future of Flight Galériában egy interaktív kiállítás keretében az egyes modellek közötti különbségeket lehet megnézni.

A múzeumban továbbá második világháborús, hidegháborús, illetve vintage katonai gépekkel is találkozhatunk.

A szuperszonikus gépek is egyre közelebb vannak:Hamarosan felszállhat a Nasa szuperszonikus repülője

Welcome to the Boeing Everett Factory Tour ! We are inside the biggest Building in the World by volume ! Here, Boeing is ...

Boeing Everett Factory Tour | Boeing 747, 767, 777 & X & 787 Assembly Line

A Simple Flying az árakat is részletezi: a teljesárú jegy 38 dollárba (körülbelül 13 200 forintba), a 6-15 éves korig érvényes gyerekjegy, illetve a nyugdíjas jegy 28 dollárba (körülbelül 9 700 forintba) kerül. Az öt éven aluli gyerekeknek ingyenes a belépés.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET