Suhan és dorombol az új Jaguar

Leteszteltük az új, hibrid Jaguar E-Pace-t!

Fotó: Mosoni Péter

A sportosságra kihegyezett Jaguar sem maradhatott ki a hibridesítési hullámból. Kisebbik szabadidő-autójukat, az E-Pace-t próbálva megbizonyosodtunk róla: a márkához méltó tökéletességgel oldották meg a feladatot.

Új idők járnak, ma már nem szentségtörés, ha egy tradicionális prémiummárka a villamosítás terepén is hódít, hiszen a patinás sportkocsigyártók is egyre-másra jelentik be hibrid, illetve teljesen elektromos modelljeiket. Az i-Pace elektromos modellel a Jaguar már mindenkit meggyőzött, hogy az ugró nagymacska értékei semmiben nem szenvednek csorbát a nem hagyományos hajtáslánc beépítésével sem, ezért kíváncsian ültünk a frissített, plug-in-hybrid e-Pace volánjához egy alapos próbára.

A kompakt crossovert konnektorra dugva fél óra alatt is elérhetjük a 80%-os töltöttséget.

Éppen ezért a rövid távú használat kényelmesen megoldható a tisztán elektromos üzemmód nyújtotta 62 kilométeres hatótávval, a hosszabb utakat pedig az 1.5P jelű soros, háromhengeres benzinmotorra bízhatjuk. A roppant nyomatékos hajtáslánc 309 lóerős rendszerteljesítménye nemcsak mindenre elég, de hűen hozza a Jaguartól elvárt dinamikát és vezetési élményt is. A 0–100 km/ órára gyorsulás 6,5 másodperc alatt megvan, a végsebesség 200 km/óra feletti, de a lényeg továbbra is a közvetlenség, a remek visszajelzések, az optimálisan hangolt futómű és a pontosan reagáló váltó összhangjában rejlik. Illetve nem is rejlik, hiszen az első megtett métereken megmutatkozik, ragadozóval van dolgunk, bármennyire is igyekeztek domesztikálni. Persze, ez a sportos dinamizmus nem jelent zabolátlanságot, az E-Pace kezesbárányként is képes viselkedni, ahogy az összes ma elérhető aktív és passzív biztonsági felszerelése is megnyugtató.

Elvárt színvonalon

Fotó: Mosoni Péter

Odabent érezhető a modellfrissítés, a kezelőszervek szebbek és jobbak lettek. A Pivi nevű infotainment rendszer újratervezett felületéhez 11,4 colos érintőképernyő jár, a digitális rádió, az Apple CarPlay és az Android Auto pedig adott.

Az E-Pace egy kompakt szabadidő-kupé, ezért a sofőrös limuzinok helykínálatát ne várjuk tőle, ám a rendelkezésre álló térrel jól gazdálkodtak a tervezők. Családi használatra is abszolút alkalmas a kocsi, poggyászból is bőven fér a csomagtérbe, a be- és kipakolást pedig mozgásérzékelős ajtó könnyíti meg. A színvonal, a beépített anyagok minősége a prémiumkategórián belül is kiemelkedő, a tradicionális ízlés diktál, ezért ezt az autót nemcsak elismerni, de szeretni is lehet. A vezetéstámogató rendszerek skálája teljes, felsorolni szinte képtelenség, de elég is annyi, hogy nyugodt, stresszmentes és biztonságos utat garantálnak a sofőrnek és az utasoknak.

A Jaguar tehát a kisebb méretkategóriában is erényt kovácsolt a szükségből, és a remek F-Pace nyomdokain haladva a hibridesítést is kiválóan oldotta meg az E-Pace-szel. De valójában volt bárkinek kétsége efelől?

Kedvenc extráink

Fotó: Mosoni Péter

Clearsight belső visszapillantó tükör
A tetőn elhelyezett kamera képét jeleníti meg, így minden helyzetben tökéletes, akadálymentes hátra látást tesz lehetővé.

Adaptive Dynamic
Az opcionális rendszer felügyeli a kerekek helyzetét és a karosszéria mozgását, így biztosít precíz dinamikát és komfortos rugózást.

Shadow Atlas hűtőrács
A különleges felületi kezelés a Ghost Black kerettel kihangsúlyozza az e-Pace dinamizmusát, egyedi megjelenést biztosítva a kocsinak.

Technikai adatok

Fotó: Mosoni Péter

  • Motor: benzin-elektromos hibrid
  • Lökettérfogat: 1498 cm3
  • Max. teljesítmény: 227 kW/540 Nm
  • H/Sz/M: 4395/1984/1648 mm
  • Tengelytáv: 2681 mm
  • Max. sebesség: 216 km/h
  • Gyorsulás (0–100 km/h): 6,5 s
  • Gyári komb. fogyasztás: 4,1–7,1 l/100 km
  • Alapár: 24 100 000 forint
AMI MÉG ÉRDEKELHET