Ausztria 26 milliárd eurós vasútprojektje, ami jelentősen lerövidítheti a menetidőt

Újabb látványos jel, hogy Európa a vasúti közlekedésben látja a jövőt.

ausztria vonat
Shutterstock

Az osztrák kormány és Ausztria nemzeti vasúttársasága, az ÖBB nemrég tette közzé annak a projektjének a terveit, amely 2040-ig jelentősen bővítené és javítaná az ország regionális és nemzetközi vasúti összeköttetéseit. Mindez több régió kötött pályás közlekedését is meggyorsítaná.

A javaslatok összesen 67 projektet foglalnak magukban: a cél, hogy még vonzóbbá tegyék a vasúti közlekedést, hiszen a vasúthálózat bővítésével az utazási időt is drasztikussan lecsökkentené az ÖBB. Az egyik legizgalmasabb terv ezek közül a Felső-Ausztriában és Bajorországban tervezett kétvágányú vonal kiemelt fejlesztése.

Ez nemcsak a Bécs és München közötti út hosszát csökkentené négyről mindössze két és fél órára (ezzel a Budapest-München járatok is 35 perccel rövidülhetnek), hanem a párizsi csatlakozások is sokkal gyorsabbá válnának.

Ha már sebesvasút: Már az 1000 km/h-s sebességgel kacérkodik a kínai mágnesvonat

Emellett a bécsi repülőteret is jobban bekapcsolnák a közlekedésbe, ahova új nyomvonalat is építenének, így Budapestről és Pozsonyból is közvetlenül elérhető lesz majd a repülőtér. De a tervek szerint Bécs és Budapest között is csökkene a menetidő:

az eddigi 2 óra 40 percről 2 óra 20 percre rövidülhet 2025 és 2029 között.

Shutterstock

Szlovéniát és Horvátországot is érintenék a fejlesztések, Grazból például 45 perccel rövidebb lenne az út Mariborba a tervek szerint.

A nemzetközi összeköttetéseken túl nyugati szomszédunk fővárosának helyi közlekedését is korszerűsítenék. Bővítenék a bécsi Heiligenstadt és Praterkai közötti vonalat. Emellett az Euronews szerint a Bregenz környéki fejlesztések a Rajna-völgyi közlekedést is jelentősen megkönnyítenék.

„Ez egy olyan vasúti hálózat egy klímasemleges Ausztriáért, amelyben az éghajlatvédelem és a jó mobilitás kéz a kézben jár"

nyilatkoztaLeonore Gewessler, Ausztria éghajlatvédelmi minisztere.

Ezt olvastad már? 4 kontinens, 80 nap: a föld körüli luxusvonatút, ami Magyarországot is érinti

Shutterstock

A projekt ambiciózus, a fejlesztések pedig a becslések szerint 26 milliárd euróba kerülhetnek majd, de az osztrák kormány szerint az intézkedések megtérülnek majd, mivel új munkahelyeket teremtenek, és a jobb összeköttetésekből mindenki profitál majd.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!

AMI MÉG ÉRDEKELHET